آفتاب
خبر

افتتاح مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی

افتتاح مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی

در راستای توافقات به عمل آمده و اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک ایران و سازمان صنایع کوچک کره، مرکز مبادله فناوری ...

گروه صنعت و معدن:در راستای توافقات به عمل آمده و اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک ایران و سازمان صنایع کوچک کره، مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی با حضور روسای سازمان صنایع کوچک طرفین در مرکز دانشگاه علمی کاربردی چرم تهران افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شهرک‌های صنعتی، علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم افتتاح مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی اظهارکرد: امیدواریم با توجه به تجربه کره جنوبی در حوزه صنایع کوچک و متوسط و موفقیتی که در این حوزه داشته و در ادامه نیز در دستور کار قرار دارد، بتوانیم تعامل بیشتر و موفقیت بیشتر در حوزه صنایع کوچک دو کشور داشته باشیم. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: بعد از توافق 1+5 و اجرای برجام و بعد از سفر رئیس‌جمهوری کره جنوبی به ایران اهداف مشخصی در روابط ایران و کره تعیین شد. مهم‌ترین آنها افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف 17 میلیارددلار است.

وی با تاکید براینکه تمرکز ما بر گسترش همکاری در حوزه لوازم خانگی، قطعات خودرو، پوشاک و نساجی است، گفت: در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه منعقده در اسفند سال گذشته مقرر است مشاوران در حوزه فناوری بین ایران و کره مشغول فعالیت شوند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: دوره تربیت مشاوران به مدت یک هفته در فروردین ماه برگزار شد و به‌دنبال آن نیازهای فناوری در 36 واحد صنعتی کوچک و متوسط از سوی این مشاوران شناسایی و برای ارزیابی به کره جنوبی ارسال شد که 14 مورد آن تایید شده است. در ادامه این جلسه جوو یانگ ساپ رئیس سازمان صنایع کوچک کره جنوبی نیز گفت: کره‌جنوبی دارای 3 میلیون و 500 هزار بنگاه کوچک و متوسط است و ملاک تعیین مقیاس براساس درآمد سالانه تعریف شده است. به‌طوری که واحدهای خدماتی با درآمد 40 میلیون دلار سالانه و واحدهای تولیدی با درآمد 150میلیون دلار در زمره واحدهای کوچک به‌شمار می‌روند. جوو یانگ ساپ با ارائه پیشنهاد همکاری در حوزه لوازم خانگی و مخابرات ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذاران کره جنوبی از ورود به صنعت نساجی و قطعه‌سازی خودرو، برق و الکترونیک و تکنولوژی مخابراتی نظیر موبایل و... استقبال خواهند کرد. صنایع‌کوچک و متوسط کره جنوبی می‌توانند در زمینه تولید چادر مشکی متناسب با فصل با ایران همکاری داشته باشند.

کد N1415217

وبگردی