آفتاب
ماجرای قرارداد با پوشاک درجه 3

رونمایی از برند جدید روز بازی قطر

رونمایی از برند جدید روز بازی قطر

بالاخره قرارداد با برند لباس تیم ملی فسخ شد تا این موضوع بار دیگر به موضوع بحث روز فوتبال ایران تبدیل شود. امیر عابدینی مسوول کمیته ...

بالاخره قرارداد با برند لباس تیم ملی فسخ شد تا این موضوع بار دیگر به موضوع بحث روز فوتبال ایران تبدیل شود. امیر عابدینی مسوول کمیته بازاریابی فدراسیون از آگاهی نسبت به کیفیت پایین پوشاک برند قبلی خبر داد: «‌به اتفاقات گذشته نمی‌خواهم بپردازم، زیرا اتفاقات خوبی نبود. قرارداد منعقد شده از اشکالات فراوانی برخوردار بود، اما اگر بخواهیم بگوییم آن برندی که با ما قرارداد امضا کرده مقصر است، ظلم کرده‌ایم. کارشناس رسمی آمده و کیفیت البسه آن برند را درجه سه تلقی کرده و به ما اعلام کرده که پارچه‌هایی که قرار است از آن البسه تولید شود و در اختیار شما قرار گیرد درجه 3 است. این را همان موقع آقایان نباید می‌پذیرفتند که متاسفانه پذیرفتند.»

 

کلاهبرداری نه اما از نظر او اهمال صورت گرفته است. عابدینی می‌گوید: «اینکه بگوییم آنها کلاهبرداری کرده‌اند اصلا درست نیست. ما باید بپذیریم وقتی اشتباهی انجام می‌دهیم خودمان همان اشتباه را قبول کنیم و برگردانیم. برندی آمده کالایی را آورده و کالایش هم کارشناسی شده اما ما نباید آن را می‌خریدیم. از زمانی که آقای ساکت آمده‌اند یکی از دغدغه‌های تیم‌ ‌ملی این بود که حمایت بدون چون و چرا از آقای کارلوس کی‌روش و تیم‌ ‌ملی انجام بپذیرد و مشکلات تیم‌ ‌ملی در ابعاد مختلف بر طرف شود. بحث زمین تمرین و بحث البسه را داشتیم و حتی بحث پروازها هم بود که آنها را چارتر کردیم. البته دوستانی هم آمدند و گفتند که نگران هزینه‌ها نباشید. ما هزینه‌ها را تامین می‌کنیم و این مبالغ را به‌صورت وام‌های بلاعوض پرداخت می‌کنیم.»  سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا به آقای ساکت مجوز خرید داده شده است یا خیر، گفت‌: «بله. چنین مجوزی داده شده است و مصوب کردیم که آقای ساکت اختیار داشته باشد، زیرا دغدغه‌ ما این بود که با کدام لباس مناسب تیم‌ ‌ملی ایران می‌خواهد برابر قطر بازی کند. خدا را شکر این مساله حل شد و بودجه آن هم تامین شد تا البسه خریداری شود.»

 

مشکلی به وجود نمی‌آید

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تبعات همکاری نکردن فدراسیون فوتبال با برند جیووا و فسخ قرارداد گفت‌: «این قرارداد قابل استناد در جمهوری اسلامی ایران نیست. قرارداد به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی منعقد شده است. یعنی دوستان ما فارسی بلد نبودند. من خیلی قاطع می‌گویم در مقابل فدراسیون فوتبال کسی برنده این قرارداد نخواهد بود. واقعیت این است که لباس در دنیا چیزی نیست که به آن به‌عنوان یک مشکل نگاه کنند و مساله حل شده‌ای است، اما در ایران همیشه مشکل است. من این قول را می‌دهم که دیگر با مشکلات البسه مواجه نباشیم.» وی درباره زمان رونمایی از لباس‌های جدید تیم ملی از احتمال انجام آن در روز بازی با قطر خبرداد.  سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه در گفت‌وگویی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران داشت درباره اختلافات باشگاه‌های پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال با سازمان لیگ بر سر اسپانسر و همین‌طور تبلیغات محیطی گفت‌: «ما باید بدانیم که چه پتانسیل‌‌هایی در اختیار داریم و الان از پتانسیل‌‌ها به درستی استفاده می‌کنیم. باشگاه‌هایی که در این زمینه اختلاف دارند می‌گویند اگر به سامانه ما خدشه‌ای وارد شود حق داریم وارد شویم و دلیل آن را پیگیری کنیم. آنها می‌گویند چرا در این بازی نامی از ما برده نشده است. ما در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که بر اساس همان سامانه قبل باشگاه‌ها بتوانند درآمدزایی کنند.»

کد N1415212

وبگردی