آفتاب

کی روش: زمان اتحاد در فوتبال ایران فرا رسیده است

کی روش: زمان اتحاد در فوتبال ایران فرا رسیده است

تهران – ایرنا – سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : زمان اتحاد در فوتبال ایران برای راهیابی به رقابت های جام جهانی 2018 روسیه فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، کارلوس کی روش دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی افزود: تحریم ها علیه ایران خاتمه یافته است و فوتبال این کشور می تواند با صلح و آرامش کامل، خود را به جهانیان نشان دهد.
وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته جنگ ها و اختلاف های زیادی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: باید به آینده نگاه کرد و به طور سیستماتیک شانس خود را برای صعود به جام جهانی افزایش داد.
کی روش درباره گروه ایران در مرحله انتخابی جام جهانی گفت : کره جنوبی در طول 20 سال اخیر سرمایه گذاری فراوانی بر روی فوتبال انجام داده است و فاصله خود را با سایر کشورهای آسیایی افزایش داده است. ازبکستان، قطر و چین نیز برنامه های کلانی را برای این رشته روزشی طراحی کرده اند به طوریکه رییس جمهور چین چند ماه قبل 50 میلیون دلار به فوتبال این کشور کمک مالی کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت : در سه ماه آینده ( تا پایان نوامبر)، 15 امتیاز تیم ها در مرحله انتخابی مشخص و وضعیت آنها برای راهیابی به جام جهانی نمایان تر می شود و 15 امتیاز دیگر نیز تا فروردین ماه سال آینده نهایی خواهد شد.
وی در خصوص وجود 2 تا 3 بازیکن آماده در هر پست تیم ملی فوتبال ایران گفت : تمام ملی پوشان مسئولیت بزرگی بر عهده دارند، امیدوارم بتوانیم در آینده در هر پست دو یا سه بازیکن همسطح داشته باشیم. در آن هنگام تیم ملی با کیفیت و باتجربه ای خواهیم داشت که می تواند لحظه جادویی و فوق العاده ای را در میدان رقم بزند.
کی روش درپاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای قطری ها پیش بینی کرده است، افزود : این تیم از بازیکنان خارجی بی شماری بهره می برد اما امیدوارم با حمایت تماشاگران خودی، در نخستین گام برای راهیابی به جام جهانی قطری ها را در ورزشگاه آزادی شکست دهیم.
وی اضافه کرد : معتقدم اقدام قطری ها برای استخدام بازیکنان خارجی نمی تواند به فوتبال این کشور در آینده کمک کند اما این موضوع دغدغه ما نیست و تنها می خواهیم به روند موفقیت های خود در 5 سال اخیر ادامه دهیم.
کی روش در خصوص اردوهای آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران گفت : بازیکنان را در اردوهای ایتالیا و تهران، تنها برای بازی با قطر یا چین آماده نکردیم بلکه آنها را برای حضور در جام جهانی مهیا کرده ایم و باید باشگاه ها به کادر فنی تیم ملی برای دستیابی به این هدف مهم کمک کنند.
سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان پیشنهاد کرد که همه در راستای اتحاد برای صعود به جام جهانی از پنجره و بالکن های خود پرچم های ایران را به اهتزاز در آورند.
تیم ملی فوتبال ایران عصر پنجشنبه هفته جاری در نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی قطر می رود.
شبد ** 9122**3404
کد N1415180

وبگردی