آفتاب

هیاهو برای تقریبا هیچ!

هیاهو برای تقریبا هیچ!

یک هفته پس از انتقادهای آشکار از دخالت امامان‌جمعه و قوه قضاییه در لغو کنسرت‌های‌موسیقی در سراسر ایران، وزیر ارشاد شامگاه یکشنبه به گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون آمد و از اینکه «رسانه‌ها و برخی سایت‌های بدون شناسنامه» بیش از اندازه به موضوع موسیقی اهمیت می‌دهند، گلایه کرد.

به گزارش همشهري، علي جنتي كه در آغاز هفته دولت طعم انتقادهاي تند و تيز رئيس‌جمهور را چشيده و قول داده بود ديگر عقب‌نشيني نكند، در تشريح برنامه‌ها و فعاليت‌هاي وزارتخانه تحت مديريت خود، پيش از همه سراغ موسيقي رفت و گفت: «برخي فكر مي‌كنند كار وزارت ارشاد فقط برگزاري و صدور مجوز براي كنسرت است. ما در ده‌ها حوزه ديگر مانند گسترش قرآن و عترت، كتاب و بازي‌هاي رايانه‌اي كارنامه‌اي قابل‌قبول داريم كه اصلا به آنها اشاره نمي‌شود؛ درحالي‌كه اگر كنسرتي جايي لغو شود، از من و معاونانم سؤال مي‌كنند و به موضوع دامن مي‌زنند.»

وي با اشاره به اينكه وزارت ارشاد در برگزاري كنسرت‌ها نهايت دقت را براي رعايت موازين شرعي و قانوني به‌كار مي‌گيرد، افزود: «گرچه آماري دقيق از تعداد كنسرت‌هاي برگزارشده در طول سال ندارم اما تعداد كنسرت‌هاي لغو شده زياد نيست و در 5‌ ماه اول سال به 9 مورد مي‌رسد. البته در برخي موارد كنسرت‌هاي خوانندگاني لغو مي‌شود كه مورد تأييد ما هستند و در راديو و تلويزيون صدايشان پخش مي‌شود؛ اين موارد است كه حاشيه ايجاد مي‌كند.»

وزير ارشاد از مذاكره با ائمه جمعه و مقام‌هاي قضايي براي حل مشكل خبر داد و گفت: «اين مذاكره‌ها به هر دليل رسانه‌اي نمي‌شود. ائمه جمعه به‌خود كنسرت اشكال وارد نمي‌كنند بلكه به حواشي آن كار دارند. وزير كشور بارها بر وظيفه نيروي انتظامي در حراست از اين برنامه‌ها تأكيد كرده و وظيفه وزارت ارشاد هم مراقبت از محيط داخلي تالارهاست. در اين زمينه جاي نگراني نيست و اگر تخلفي انجام شود، با آن برخورد مي‌شود.»

جنتي با گلايه از برخي تماشاگران كنسرت‌ها كه حدود را رعايت نمي‌كنند، افزود: «گاهي گروه موسيقي به شيوه‌نامه ابلاغي وزارت ارشاد متعهد است اما برخي تماشاگران با ظاهر نامناسب به كنسرت مي‌آيند و حدودي را كه بايد، رعايت نمي‌كنند.» وزير ارشاد در بخش ديگر سخنان خود گريزي هم به حوزه سينما زد و بار ديگر از اشكال‌هايي كه بر فيلم سينمايي «50كيلو آلبالو» وارد آورده بود، دفاع كرد. وي گفت: «فيلم‌هايي كه ارزشي نيستند، مورد حمايت ما نيستند.»

کد N1415141

وبگردی