آفتاب
در دیدار با سلطانی فر ،

سفیر تاجیکستان :روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران برگزار می شود

سفیر تاجیکستان :روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران برگزار می شود

تبریز - ایرنا - سفیر تاجیکستان در کشورمان گفت: روزهای فرهنگی تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و توسعه تعاملات گردشگری بین دو کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، نعمت الله امام زاده شامگاه دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان در آستانه برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت وگوهای همکاری آسیایی در سالن اجلاس هتل کایای لاله پارک تبریز، افزود: وجود آثار ادبی شاعران ایرانی از جمله سعدی و حافظ در تاجیکستان نشان از پیوندی جدا نشدنی بین فرهنگ این دو کشور دارد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری های دو جانبه در بخش گردشگری بین ایران و تاجیکستان، اظهار کرد: در سال گذشته 41 هزار گردشگر وارد تاجیکستان شد و امسال پیش بینی می شود این تعداد به 200 هزار نفر افزایش یابد که در مقایسه با ورود سالانه 5 میلیون گردشگر خارجی به ایران، رقم ناچیزی بوده و این گویای تلاش شبانه روزی دولت ایران در این بخش است.
امام زاده با اشاره به اینکه توسعه گردشگری ایران برای تاجیکستان نیز اهمیت دارد، اظهار امیدواری کرد همکاری دو کشور در بخش گردشگری بیشتر شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز در این دیدار گفت: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی زیادی دارند و امکان همکاری بیشتر در این زمینه ها فراهم است.
مسعود سلطانی فر، افزود: اراده رئیس جمهوری نیز بر این است که همکاری ویژه ای با همسایگان برقرار شود و تاجیکستان در برنامه استراتژیک ما جایگاه ویژه ای دارد.
وی اظهار امیدواری کرد، پذیرای جمع زیادی از مردم تاجیک در ایران باشیم چراکه با مردم این کشور مشکل زبان، دین و فرهنگ نداریم.
سلطانی فر، خواستار تلاش ویژه بخش خصوصی فعال گردشگری در جریان تردد گردشگران و افزایش آن ها و حضور شبکه های مهم تلویزیونی تاجیکستان در ایران برای تصویربرداری از آثار تاریخی و جاذبه های دینی کشور برای معرفی به مردم این کشور شد.
به گزارش ایرنا، نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی ی سی دی با حضور 46 تن از مقام های عالی رتبه و مسئولان گردشگری کشورهای بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، اندونزی، قرقیزستان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه و ویتنام فردا ( سه شنبه ) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می شود.
8023/518 ** شبد ** 1095
کد N1415124

وبگردی