آفتاب

هشدار مسوولان مبارزه باتروریسم در اسپانیا در خصوص سخن گفتن افراطیون به زبان اسپانیولی

هشدار مسوولان مبارزه باتروریسم در اسپانیا در خصوص سخن گفتن افراطیون به زبان اسپانیولی

مادرید- ایرنا- مسوولان مبارزه با تروریسم اسپانیا از افزایش اشارات به اسپانیا در متون ، ویدئوها و تبلیغات راه اندازی شده اخیر از سوی داعش که همه آنها به زبان اسپانیولی هستند هشدار دادند .

به گزارش ایرنا به نقل از خبر روز دوشنبه روزنامه ال پاییس به گفته مسوولان مبارزه با تروریسم اسپانیا افراط گرایان به اسپانیولی می نویسند ، حتی به تحلیل نتایج انتخاباتی می پردازند و نقشی را به اسپانیا می دهند که احتمال یک اقدام تروریستی مستقل در خاک اسپانیا را افزایش می دهد .
در این ارتباط مسوولان مبارزه با تروریسم تجمع مردم ، نیروهای پلیس ، مسیحیان و یهودیان از جمله اهداف تروریست ها هستند .
یک بیانیه به زبان عربی که روز 18 ژوییه (28 تیر )، از سوی بنیاد رسانه ای وفا که نزدیک به داعش منتشر شد، نوشته بود :”در هرکجایی که معتقدید که یک هدف مطلوب برای تنبیه اسپانیایی های جنایتکار وجود دارد …..با هر وسیله در دسترس “ به آن حمله کنید .
پس از مرور مختصر تاریخی ، سخنگوی این بنیاد خطاب به مردم منطقه مغرب (مراکش ، تونس ، موریتانی و لیبی )، از آنها می خواهد که به هر فردی که ملیت اسپانیایی داشته باشند ، حمله کنند .
آخرین تجزیه و تحلیل کارشناسان بر اساس رویداد های اخیر حاکی از آن است که از آغاز سال جاری ، محققان مبارزه با تروریسم ، متوجه افزایش اشارات به اسپانیا شده ا ند و همچنین معتقدند که انتشار تدریجی متون و اطلاعیه های ترجمه شده به اسپانیولی ، هر دفعه به اسپانیا نقش مهم تبلیغاتی را ارائه و احتمال یک اقدام تروریستی در خاک اسپانیا را افزایش می دهند .
افراط گرایان داعش ، هر دفعه بیشتر اسپانیایی صحبت می کنند و حتی به زبان اسپانیولی به تحلیل نتایج انتخاباتی می پردازند . در این زمینه ، پلت فرم رسانه ای رسمی گروه” القاعده در مغرب اسلامی”، در مورد انتخابات سراسری 26 ژوئن اسپانیا گفت :همه باختند به جز مراکش .
گروه های ضد تروریست با جمع آوری اطلاعات به دست آمده که همه آنها با یک اسپانیولی بسیار صحیح بیان شده ، معتقدند که برخی از تبلیغات ها باید از سوی افراد اسپانیایی نوشته شده باشد و بر این باور هستند که هدف آن ، تشویق تروریست های که به دلیل عدم موفقیت در سفر به مناطق جنگی سرشکسته شده ا ند می باشد تا که دست به حمله و بمب گذاری در کشور بزنند .
بررسی گروه ضد تروریسم نشان می دهند که داعش در حال اعزام تروریست به لیبی می باشد تا از آنجا سوء قصد علیه کشورهای اروپایی را طرح و اجرا نماید.
در حال حاضر، سرویسهای جاسوسی اسپانیا 186 اسپانیایی یا مقیم اسپانیا را که به سوریه و دیگر مناطق جنگ با داعش سفر کرده اند، را شناسایی کرده که از این رقم دست کم 31 نفر به هلاکت رسیده اند.
افرادی که از این مناطق باز گشته اند، 25 نفر هستند (24 نفر آنها از سوریه و عراق، یکنفر از مالی) که از این تعداد 15 نفر در زندان هستند و 10 نفر دیگر آزادند. رقم افراد خطرناک مربوط به داعش در حال حاضر در اسپانیا 75 نفر می باشد.
شبد **اروپام *5*491** 1528 ** 1095
کد N1415115

وبگردی