آفتاب

سلطانی فر: اشتراکات فرهنگی، توسعه همکاری های گردشگری ایران و تاجیکستان را به دنبال دارد

سلطانی فر: اشتراکات فرهنگی، توسعه همکاری های گردشگری ایران و تاجیکستان را به دنبال دارد

تهران -ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اشتراکات فرهنگی بین ایران و تاجیکستان می تواند توسعه همکاری های گردشگری دو کشور را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی فر» با بیان این مطلب در دیدار با «نعمت الله امام زاده» سفیر تاجیکستان در ایران در آستانه برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت وگوهای همکاری آسیایی در تبریز، با اشاره به سابقه تمدنی دو کشور افزود: ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و تمدنی هستند که این اشتراکات فرهنگی می تواند زمینه افزایش همکاری های بین دو کشور را بیش از پیش فراهم کند.
وی گفت: ایران کشوری بزرگ و دارای جاذبه های گردشگری فراوان و سابقه تمدنی 10 هزار ساله و با یک میلیون اثر فرهنگی – تاریخی است بنابراین ضرورت دارد تا کشورهای مختلف دنیا با این تمدن بیش از پیش آشنا شوند.
معاون رئیس جمهوری افزود: در این ارتباط مردم تاجیکستان می توانند با جاذبه های ایران در همسایگی خود آشنا شوند و برای همین از تور لیدرها و مستندسازان شبکه های تلویزیونی تاجیکستان برای سفر به ایران و تهیه گزارش از جاذبه های گردشگری دعوت می کنیم.
سلطانی فر تصریح کرد: به عنوان مثال تبریز به عنوان شهری که برای برگزاری این اجلاس در نظر گرفته شده است، می تواند برای سفر گردشگران خارجی مناسب باشد چراکه تبریز در سال 2018 میزبان وزرای گردشگری کشورهای اسلامی است.
سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در منطقه گفت: خوشحال هستم که برجام اجرایی شد و در همین هشت ماه شاهد توسعه روابط ایران با کشورهای مختلف بعد از برجام هستیم.
وی افزود: در مدت سه سالی که در ایران به عنوان سفیر مشغول فعالیت هستم شاهد تلاش های دولت آقای روحانی در حوزه توسعه گردشگری می باشم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
سفیر تاجیکستان افزود: ورود 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی به ایران و توسعه گردشگری ایران برای تاجیکستان نیز اهمیت دارد و امیدوارم این توسعه همچنان ادامه داشته باشد.
وی همچنین به سابقه اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و تاجیکستان اشاره کرد و افزود: شایدجالب باشد که بدانید پرچم «کاوه آهنگر» در تاجیکستان نگهداری می شود.
وی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: از توسعه همکاری ها با ایران خصوصا در حوزه گردشگری استقبال می کنیم.
شبد**1953** 3404
کد N1415058

وبگردی