آفتاب

عدم بازگشت کردها به شرق فرات با واکنش سخت ترکیه روبرو خواهد شد

عدم بازگشت کردها به شرق فرات با واکنش سخت ترکیه روبرو خواهد شد

ترکیه به کرد‌های سوریه هشدار داد که اگر به سمت شرق فرات حرکت نکنند مورد هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «مولود چاوش‌اغلو»،‌ وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نیروهای کرد سوریه اگر به سمت شرق فرات حرکت نکنند مورد هدف نیروهای ارتش ترکیه قرار خواهند گرفت.

وی به خبرنگاران گفت:« پیش از هرچیز،‌هدف این عملیات در جرابلس پاکسازی منطقه از حضور داعش است. پیروزی بر داعش با حمله‌های هوایی امکان پذیر نیست و ما تنها خواهیم توانست تا این اقدام را به وسیله عملیات زمینی انجام دهیم. ساکنان محلی در این عملیات با حمایت ترکیه نقش ایفا خواهند کرد. کسانی که سال‌ها در این مناطق زندگی می‌کردند باید به این مکان بازگردند. البته هدف نیروهای دفاعی کرد سوریه متفاوت است. آن‌ها در تلاشند تا با بیرون راندن ساکنان محلی از خانه‌های خود به پاکسازی قومیتی بپردازند. در نتیجه همانگونه که پیش از این نیز از سوی آمریکا و نیروهای کرد اعلام شده بود این گروه‌ها باید به سمت شرق فرات حرکت کنند وگرنه مورد هدف قرار خواهند گرفت.»

آنکارا روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ترک مورد حمایت هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا،‌ عملیات نظامی خود به نام «سپر فرات» را برای پاکسازی شهر جرابلس از گروه‌های تروریستی داعش در این منطقه آغاز کرده‌اند.

تنش‌ها میان آنکارا و نیروهای کرد از جولای سال ۲۰۱۵ هنگامی که آتش‌بس میان ترکیه و حزب پ‌ک‌ک به واسطه حمله‌های تروریستی شکسته شد، افزایش یافته است.  

 

 

 

کد N1414666

وبگردی