آفتاب

ناطق‌نوری معتقد است نمی‌گذارند دست رئیس‌جمهور باز باشد من خود را هزینه و تلف کنم برای چه؟

ناطق‌نوری معتقد است نمی‌گذارند دست رئیس‌جمهور باز باشد من خود را هزینه و تلف کنم برای چه؟

عصر ایران نوشت: مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آقای ناطق نوری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشد چون معتقد است نمی‌گذارند دست رئیس‌جمهور باز باشد.

مسیح مهاجری در مورد اصرار برای حضور ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من دو بار خصوصی با آقای ناطق نوری صحبت و اصرار کردم که برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند. ایشان استدلالی دارند؛ البته استدلال ایشان را قبول ندارم؛ ولی ایشان را محق می‌دانم که چنین استدلالی داشته باشند و آن اینکه وقتی انسان مسئولیت می‌پذیرد باید از انجام آن آگاهی داشته باشد؛ ولی با شرایط فعلی کشور موانعی وجود دارد که نمی‌توان آن را انجام داد؛ مثالی می‌زنم تا متوجه موضوع شوید؛ برجام مسئله‌ای است که آقای روحانی موفق به ثمر رساندن آن شد و معتقدیم که موفقیتی برای کشور است؛ ولی شاهد هستید که مخالفان مانع‌تراشی می‌کنند تا برجام به سرانجام نرسد. عده‌ای در ایران و عده‌ای در آمریکا به هر شکلی سعی می‌کنند برجام را زمین بزنند. این چیزی است که آقای ناطق در همة زمینه‌ها مشاهده می‌کند و تصور می‌کند که نمی‌گذارند کار صورت گیرد.

وی افزود: به نظرم رئیس‌جمهور باید بتواند کارهای زیادی در چارچوب قانون اساسی انجام دهد. آقای ناطق نوری معتقد است که نمی‌گذارند دست رئیس‌جمهور باز باشد؛ بنابراین من خود را هزینه و تلف کنم برای چه؟ البته استدلال ایشان را قبول ندارم و معتقدم ما باید فدا شویم که این نظام پیش برود؛ ولی به ایشان حق می‌دهم چنین استدلالی داشته باشند.

مهاجری با بیان اینکه آقای روحانی راحت می‌توانست مانند گذشته زندگی‌اش را داشته باشد؛ اما آمد و سختی بسیاری کشید افزود: امروز بسیار در فشار و منگنه قرار دارد و اگر برای دور دوم کاندیدا شود باز هم فداکاری می‌کند به این دلیل که همه به او ضربه وارد می‌کنند و نمی‌گذارند که کارکند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی همچنین درباره تریبون های نماز جمعه و لزوم بازگشت آقایان هاشمی و ناطق نوری به نماز جمعه به عنوان سخنران گفت:  معتقدم که آقای هاشمی رفسنجانی باید به نماز جمعه بازگردد؛ چون به نماز جمعه رونق می‌داد از طرفی نظام باید نظرات موافق و مخالف را تحمل کند. معاند را نباید تحمل کند ولی مخالف را باید تحمل کند. [span]

وی ادامه داد:  معتقدم علاوه بر آقای هاشمی رفسنجانی دو نفر دیگر باید خطیب نماز جمعه باشند؛ یکی آقای ناطق نوری و دیگری آقای روحانی. افراد بسیاری هستند؛ ولی این دو مشهورند.

مهاجری اظهار کرد: سخنرانی روز قدس در ماه رمضان بی‌رونق بود درست است که شرکت مردم به آن رونق داد؛ ولی آن زمان که آقای هاشمی رفسنجانی یا آقای ناطق نوری صحبت می‌کردند مردم با جان و دل گوش می‌دادند؛ اما امروز فقط برای اصل انجام وظیفه در راهپیمایی شرکت می‌کنند. کسانی که حرف حساب می‌زنند حضور ندارند ما باید از سرمایه‌های نظام استفاده کنیم. اینها برای نظام تلاش کردند؛ چرا نباید از آنها استفاده کنیم؟ افکار عمومی نیز چنین سؤالی دارند و بزرگ‌ترها باید پاسخ آن را بدهند.

29219

کد N1414400

وبگردی