آفتاب
وزیر کشور:

اطاعت از ولایت فقیه سرلوحه دولت تدبیر و امید است/مدیون شهدا هستیم

اطاعت از ولایت فقیه سرلوحه دولت تدبیر و امید است/مدیون شهدا هستیم

گرگان - ایرنا – وزیرکشور، اطاعت از ولایت فقیه را سرلوحه دولت تدبیر و امید دانست و گفت: هر کسی در هر موقعیت و با هر تفکری حرکتی کند که در مسیر رهبری نباشد، مورد خواست مردم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریورماه که در محل امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، افزود: هفته دولت بهانه ای است تا یادی از شهدا، آرمان ها و ارزش های انقلاب و فداکاری ملت کنیم و میثاق مجددی ببندیم و پایبندی خود را به اصول و ارزش ها تقویت کنیم.
وی ادامه داد: شاخص و نسبت نزدیکی ما به خدا شهدا هستند، شهید اوج ایثارگری، فداکاری و نقطه وصل است. شهید برای ما فصل است برای اینکه جدایی حق از باطل و درستی از نادرستی یک مرزی دارد و شهید این فاصله و مرز را تعیین می کند.
وزیر کشور اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا در آزادی کامل، استقلال و شرایط مناسب زندگی می کنیم که باید بدانیم این شرایط را مدیون شهدا و امام راحل هستیم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: امام(ره) فردی مثل همه ما انسان ها بود اما در درون خود تحول ایجاد کرد که تمام ویژگی تحول دورنی خود را به جامعه ارائه دهد.
وی با بیان اینکه همه افراد توان امام شدن را دارند اما باید طی طریق امامت کنند، گفت: ما وارث چنین امام و شهدایی هستیم و باید خودمان را در معرض قضاوت و داوری قرار دهیم. آنها برای اسلام و دین جان خود را فدا کردند. اگر می خواهیم راه آنان را ادامه دهیم باید حافظ اسلام، ولایت و مردم باشیم.
وزیر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی با تهدید مواجه است، در واقع همیشه حق با باطل مواجه بوده است و ما خود را حق می دانیم برای اینکه مبتنی بر دین الهی حرکت می کنیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید از انقلاب اسلامی صیانت و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم، گفت: باید نیازها و توانمندی جامعه خود را بشناسیم و با استفاده از مدیریت صحیح نیازهای مردم را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه باید هم در شرایط سیاسی و هم در عرصه اقتصادی و حوزه امنیتی بسترهای لازم را فراهم کنیم، افزود: هر کسی در مسیر خاص مردم حرکت کند، موجب رضای خدا و مردم خواهد بود. شهید رجایی، باهنر و دیگر شهدا این مسیر را برای ما روشن کردند.
وزیر کشور ادامه داد: در جامعه اسلامی بزرگترین ریسمانی که باید به آن چنگ بزنیم تا دچار مشکل نشویم، ولایت فقیه است و ما باید این مسیر را دنبال کنیم. هر کسی در هر موقعیت و با هر تفکری حرکتی کند که در مسیر رهبری نباشد، مورد خواست شهدا و مردم نخواهد بود.
رحمانی فضلی با اشاره به شرایط منطقه اضافه کرد: مصیبتی که امروز دنیای اسلام در منطقه با آن مواجه شده، مصیبت بزرگی برای اسلام است. در این شرایط که دشمنان با هر روش می خواهند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، باید وحدت و انسجام را در کشور حفظ کنیم و دشمن شناسی ما باید قوی باشد و نسبت به حیله های دشمن آگاه باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای مواجهه با دشمن داشته باشیم، اظهار داشت: اطاعت از ولایت فقیه سرلوحه دولت تدبیرو امید است و این دولت، همراهی با ولی فقیه، انجام خواسته ها، سیاست ها و دستورالعمل ها را در راس توجهات خود دارد.
وزیر کشور ادامه داد: رهبری منشا قدرت، معنویت، عدالت و صلابت است و شخصی با ویژگی رهبرمان که هم تجربه، علم کافی، سابقه مبارزاتی، درایت، شجاعت و عدالت را دارد، ما را از توجه به غیر بی نیاز می کند و این اصول اولیه ای است که دولت باید پایبند باشد.
رحمانی فضلی با اشاره به وضعیتی که دشمنان در قالب تحریم، ایران هراسی، تهدید و اجماع بین المللی به بهانه انرژی هسته ای ایجاد کردند، گفت: آنان با اسلام مشکل دارند و انرژی هسته ای بهانه است.
رحمانی فضلی افزود: دولت تدبیر و امید توانست با هدایت رهبر معظم انقلاب و سیاستگذاری های ایشان مذاکرات را به جایی برساند که توانستیم شر را از خانه ملت دور کنیم هرچند که شرور هنوز هست و باید مراقب باشیم.
وی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد وحدت و آرامش در کشور اظهارداشت: دولت کاری که منشا اختلاف باشد را نخواسته و نکرده است و با سکوت، تامل و خویشتنداری از کنار بسیاری مسایل عبور کرده است.
وزیر کشور گفت: امروز شاهد وحدت و انسجام سران قوا هستیم و وحدت از بالا به پایین در جامعه وجود دارد و هر کسی بخواهد وحدت شکن باشد در مسیر دشمن است.
رحمانی فضلی به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دولت وظیفه خود می داند در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کند.
وی ادامه داد: محور اصلی همه فعالیت ها در کشور مردم هستند و در اقتصاد مقاومتی نیز باید مردم وارد صحنه شوند و در مصرف، سبک زندگی و سرمایه گذاری به میدان بیایند.
سیام ** 9254** 9314
کد N1414384

وبگردی