آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

فراخوان وزارت ورزش و جوانان برای ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد

فراخوان وزارت ورزش و جوانان برای ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اعلام فراخوان ثبت سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: با راه‌اندازی سامانه صدور اعتبارنامه، مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کمتر از ۲ ماه ارائه می‌شود.

رضا حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدور اعتبارنامه سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: این سامانه تقاضا برای صدور اعتبار سمن‌ها را تسهیل می‌کند، همچنین سرعت و دقت در مراحل صدور اعتبارنامه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه در راستای تحقق دولت الکترونیک راه‌اندازی شده است و با استفاده از آن حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ارائه درخواست و ثبت تقاضای صدور اعتبارنامه سمن از سوی جوانان در سامانه، گواهینامه لازم را صادر کند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: صدور اعتبارنامه سمن از طریق سامانه، ظرف مدت دو ماه مشروط به انجام صحیح مراحل کار و ارائه مدارک مورد نیاز به طور کامل و به موقع از سوی جوانان است.

حجتی با بیان اینکه پیش از راه‌اندازی این سامانه، ارائه صدور اعتبارنامه برای سمن‌ها کاملاً به صورت دستی انجام می‌شد، تاکید کرد: در روش پیشین، صدور اعتبارنامه برای سمن‌ها به شدت تحت تأثیر سلیقه کارشناسان قرار داشت و متقاضیان سمن در مراحل کار ممکن بود دچار سوءتفاهم‌های متقابل شوند که در سامانه صدور اعتبارنامه، این موانع حذف می‌شود و همچنین از مراجعات مکرر و حضوری کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه صدور اعتبار، متقاضیان لازم است تنها دو بار به دفاتر و ادارات وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند که یکبار در ابتدای کار برای ارائه مدارک و مصاحبه و یکبار در انتها برای تحویل اعتبارنامه صادر شده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: با حذف مراحل اضافه، سرعت صدور اعتبارنامه بالا می‌رود و شرایط برای صدور مجوز نسبت به گذشته بسیار بهتر می‌شود.

حجتی افزود: پیش از این مراجعات حضوری به ادارات انجام می‌شد و توجیه دستکم هزار کارشناس مرتبط در سراسر کشور کار بسیار سختی بود اما امروز وحدت رویه از طریق سامانه صدور مجوز ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر وحدت رویه، تسهیل صدور، بالا رفتن سرعت و افزایش دقت و همچنین کاهش دخالت سلیقه‌های شخصی از مهمترین مزایای این سامانه است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: امروز زمانی است که می‌توانیم با قاطعیت، فراخوان تأسیس سازمان‌های مردم نهاد را برای جوانان اعلام کنیم زیرا در گذشته از اعلام فراخوان ابا داشتیم چون ممکن بود نتوانیم به همه مراجعات پاسخ دهیم.

حجتی تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه صدور اعتبار سمن‌ها می‌توانیم به هر تعداد تقاضای جوانان پاسخ بدهیم و وزارت ورزش و جوانان امروز با اطمینان فراخوان تأسیس سازمان‌های مردم نهاد از سوی جوانان را اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از جوانان می‌خواهیم برای تأسیس سمن، به این سامانه مراجعه کنند و تأکید ما در حوزه سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است تا جوانان از طریق مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دولت کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه صدور اعتبارنامه سازمانهای مردم نهاد فردا با آدرس اینترنتی www.saman.msy.gov.ir رونمایی می شود و جوانان از ابتدای مهرماه می توانند تقاضای صدور اعتبارنامه سمن را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند.

کد N1414115

وبگردی