آفتاب

ثبت 120محوطه تاریخی در بررسی های باستان شناختی بستان آباد

ثبت 120محوطه تاریخی در بررسی های باستان شناختی بستان آباد

تهران - ایرنا - سرپرست پروژه باستان شناختی بستان آباد گفت: بررسی های باستان شناختی در این منطقه، از دامنه های سهند تا دامنه های جنوبی کوهستان قره داغ به ثبت حدود 120 محوطه تاریخی- فرهنگی منجر شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رحیم ولایتی اظهار کرد: بررسی های علمی باستان شناسی در بستان آباد آذربایجان شرقی در ادامه سلسله بررسی های باستان شناختی که از سال 1385 در این شهرستان شروع شده بود تابستان امسال انجام شد.
وی با اشاره به بررسی دو دهستان قوری گول و شیبلی اضافه کرد: بررسی های بستان آباد از سال 85 با همکاری موسسه باستان شناسی وگروه باستان شناسی دانشگاه تهران به سرپرستی اینجانب برای تکمیل نقشه باستان شناسی کشور در این شهرستان به اجرا در آمد.
به گفته ولایتی، در این بررسی که با همکاری گروه باستان سنجی دانشگاه هنر اسلامی تبریز صورت گرفت، دامنه های شرقی کوهستان سهند تا محدوده شمال شرقی شهرستان جایی که به منطقه هریس، از حوضه قره داغ منتهی می شود به صورت پیمایشی و روشمند بررسی شد.
وی با بیان اینکه تمامی مساحت دو دهستان قوری گول و شیبلی به روش انتخابی مورد بررسی قرار گرفت گفت: در این بررسی در مجموع از دامنه های سهند تا دامنه های جنوبی کوهستان قره داغ حدود 120 محوطه تاریخی- فرهنگی بررسی و ثبت شد.
ولایتی افزود: این محوطه های باستانی مربوط به دوره های نوسنگی، مس و سنگ، مفرغ ، عصر آهن ،تاریخی و محوطه های استقراری است که در دوره های مختلف اسلامی شکل گرفته اند.
مجوز بررسی باستان شناختی بستان آباد توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.
فراهنگ**3079**1027
کد N1414085

وبگردی