آفتاب

تاکسی‌های خسته می‌روند ناوگان پاک و چالاک می‌آیند

تاکسی‌های خسته می‌روند ناوگان پاک و چالاک می‌آیند

‌ناوگان تاکسیرانی تهران از ناوگانی آلاینده و خسته به ناوگانی پاک و چالاک تغییر رویکرد می‌دهد.

 به گفته مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، كاركرد و مأموريت تاكسي در تهران بايد عوض شود و در ايستگاه‌هاي مشخص، تاكسي داشته باشيم و تا حد امكان از تعداد و تردد تاكسي‌هاي گردشي بكاهيم. به اين منظور برنامه منظمي براي تاكسي‌ها تعريف شده و در دستور كار قرار دارد تا شركت‌هاي بزرگ هر كدام به تنهايي حدود 20هزار دستگاه تاكسي را تحت پوشش قرار دهند.

وي با تأكيد بر اينكه در نوسازي ناوگان تاكسيراني بايد به سمت و سوي اتومبيل‌هايي رفت كه حداقل آلايندگي ‌دارند، اضافه كرد: تاكسي‌هاي پيكان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگي توليد مي‌كنند و ما در تهران 95، كلكسيوني از تاكسي‌هاي پيكان توليد 48تا 84 را داريم كه در اين ميان، يكي، دو دستگاه تاكسي پيكان مدل 48 نيز به چشم مي‌خورد.

حسيني درخصوص برنامه‌هاي مديريت شهري براي توسعه كيفي تاكسيراني پايتخت‌ و حركت آن از ناوگاني آلاينده و خسته به سوي ناوگاني پاك و چالاك با اعلام اينكه در تهران 78هزار دستگاه تاكسي با 78هزار راننده تاكسي و 20هزار راننده كمكي فعاليت مي‌كنند، گفت: در تمام دنيا، تاكسي‌ وسيله حمل‌ونقل عمومي محسوب نمي‌شود ولي در كشور ما تاكسي را وسيله حمل‌ونقل عمومي مي‌شناسند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه تاكسي‌هاي پيكان را شناسايي كرده و به در منازل مالكان اين خودروها مراجعه و آنها را راهنمايي و توجيه مي‌كنيم كه خودروي خود را نوسازي كنند، اظهار كرد: در خيابان هم اگر تاكسي‌هاي پيكان مشاهده كنيم با رانندگان آنها مذاكره مي‌كنيم و به اين ترتيب طي دو ماه، دو هزار دستگاه تاكسي پيكان را شناسايي و نوسازي كرده‌ايم.

حسيني با بيان اينكه اميدواريم تا پايان سال‌جاري، هيچ تاكسي پيكاني نداشته باشيم و 6 هزار و 300 دستگاه تاكسي پيكان در تهران براي هميشه به تاريخ بپيوندند، تصريح كرد: خودرويي كه به‌عنوان جايگزين پيكان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد يورو4 است و تهران هم‌اكنون با نوسازي 3هزار دستگاه تاكسي در كشور، رتبه اول را در اختيار دارد‌.

کد N1413438

وبگردی