آفتاب

عفونت بیمارستانی، مصرف داروهای گران را افزایش می دهد

عفونت بیمارستانی، مصرف داروهای گران را افزایش می دهد

تهران - ایرنا - مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: عفونت بیمارستانی ، تعداد روزهای بستری بیمار در بیمارستان و نیز مصرف داروهای گران قیمت را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا ، دکتر محمد حسین نیکنام روز یکشنبه در ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: مصرف داروها در عفونت های بیمارستانی تضمینی ندارد که اثربخش باشد.
وی خاطرنشان کرد: در عفونت های بیمارستان ها ، میکروارگانیسم ها (ریزاندامگانی مانند میکروب ها و باکتری ها) نسبت به دارو مقاومت پیدا خواهند کرد.
وی ، انجام آزمایش های متعدد، غیبت بیمار در محل کار ، پایین آمدن کیفیت عملکرد بیمارستان و از بین بردن انرژی بیماران و هزینه های درمانی را از دیگر پیامدهای عفونت بیمارستانی عنوان کرد.
مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل یادآور شد: اهمیت عفونت بیمارستانی تا آنجاست که در برخی جلسات سازمان جهانی بهداشت از آن به عنوان بحران سلامت عمومی یاد می شود.
نیکنام تاکید کرد: برای محدود کردن عفونت بیمارستانی و مدیریت آن باید همه سازمان ها و نهادها دست به دست هم دهند و این مساله یک کار چندجانبه است .
وی که نائب رئیس هیات مدیره مجمع خیران استان تهران هست ، ادامه داد: باید خیران را نسبت به نیازهای حاد و فوری حوزه بهداشت از جمله عفونت های بیمارستانی ، آشنا کنیم.
ششمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون ، فردا به کار خود پایان خواهد داد.
برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی و تقدیر از آثار و تحقیقات برتر و پیشگامان تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت از جمله تقدیر از پروفسور علیرضا یلدا چهره ماندگار رشته پزشکی (بیماری های عفونی) از برنامه های جانبی این کنگره بود.
اجتمام(3)**9185 ** 1569
کد N1412712

وبگردی