آفتاب
استاندار مرکزی

دولت با چابک سازی سیستم اداری به دنبال توسعه فراگیر اقتصادی است

دولت با چابک سازی سیستم اداری به دنبال توسعه فراگیر اقتصادی است

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید با چابک سازی سیستم اداری و اصلاح فرآیند جذب نیرو به دنبال توسعه و تثبیت اقتصادی است که این امر با حمایت بیشتر از اشتغال بخش تولید و سرمایه گذاری خصوصی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در جریان سفر به شهر غرق آباد در جمع مدیران و فعالان اقتصادی این شهر، افزود: باید بپذیرفت که نسخه شفابخش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استخدام های دولتی نیست و پیگیری افزایش استخدام ها و پهنه گستری ساختار اداری، خیانت به کشور است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با سیاست های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دنبال توسعه اشتغال پایدار است و این مهم جز در سایه مشارکت فعالانه بخش خصوصی میسر نمی شود.
نماینده عالی دولت در استان مرکزی بیان کرد: شهر غرق آباد ظرفیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی و صنعت دارد و بسیاری از سرمایه گذاران برای اجرای طرح های توسعه اقتصادی در این شهر اعلام آمادگی کرده اند.
زمانی قمی تاکید کرد: نقاط کم برخوردار و کمتر توسعه یافته در دولت یازدهم از توجه ویژه ای برخوردار شده و امید است تا بسترهای لازم برای جلب مشارکت سرمایه گذاران در این شهر فراهم شود.
وی ادامه داد: پرهیز از وعده های اغراق آمیز و بدون عمل باید از دایره ماموریت های مسئولان برچیده شود تا خدای ناکرده بی اعتمادی عمومی در جامعه به وجود نیاید.
استاندار مرکزی افزود: بسترهای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی با حمایت و مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی باید هرچه سریع تر در شهرک صنعتی غرق آباد بررسی شود.
معاون استاندار مرکزی و فرمانده شهرسان ساوه نیز در سخنانی گفت: بیش از 50 درصد اعتبارات شهرستان ساوه به شهر غرق آباد اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، محمد بهاروند بیان کرد: بیش از 85 درصد از تخصیص آب روستایی شهرستان ساوه نیز به غرق آباد اختصاص یافته تا مسیر توسعه یافتگی در این منطقه تسهیل شود.
وی اظهار کرد: بسترهای خدماتی و زیر ساختی شهرک صنعتی غرق آباد آماده حضور سرمایه گذاران است و مشوق اقتصادی مناسبی پیش بینی شده است.
بهاروند تاکید کرد: سرعت خدمت رسانی در شهرستان ساوه با تخصیص و توزیع مناسب اعتبارات و امکانات میسر می شود و شهر غرق آباد از این مهم برخوردار شده است.
امام جمعه شهر غرق آباد نیز در این برنامه در سخنانی گفت: شهر غرق آباد ظرفیت های مناسبی برای توسعه اقتصادی استان مرکزی دارد.
حجت الاسلام علی جنتی نیا افزود: توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در این شهر روند مهاجرت را معکوس کرده و بار دیگر رونق اقتصادی تثبیت می شود.
در ادامه این نشست جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدی شهر غرق آباد به بیان مشکلات و نارسایی های خود در این حوزه پرداختند و نماینده عالی دولت در استان مرکزی دستورات لازم برای حل این مشکلات را صادر کرد.
بازدید از واحد تولیدی سپید گچ ساوه، مجتمع کشت و صنعت کوثر، یک واحد مرغداری هزار و دویست هزار قطعه ای و واحد تولیدی محصولات بهداشتی زرین برگ پرشیا از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار مرکزی به نوبران، ساوه و غرق آباد بود.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد و این شهرستان به عنوان یکی از قطب های صنعت و کشاورزی کشور و استان مرکزی مطرح است.
3075/6013/
کد N1412603

وبگردی