آفتاب

یک مسئول: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که به قانون بیمه همگانی عمل کرد

یک مسئول: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که به قانون بیمه همگانی عمل کرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که به قانون مصوب سال 1373 درباره بیمه همگانی جامه عمل پوشاند.

دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح 11 میلیون نفر در سطح کشور بیمه شده اند.
وی ادامه داد: یک میلیون و 140 هزار نفر نیز در خراسان رضوی که 760 هزار نفر از آنها در شهر مشهد و حاشیه آن ساکن هستند و هیچ نوع بیمه ای نداشتند زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته اند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در چارچوب این طرح 18 درصد جمعیت شش میلیون نفری این استان که فاقد هرنوع پوشش بیمه ای بودند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی افزود: هم اینک 9،5 درصد از هزینه های بیمه سلامت در کشور مربوط به خراسان رضوی است.
رمزی هزینه های پرداختی این بیمه شدگان را در سال 1393 هفت هزار و 940 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این هزینه ها پارسال به 11 هزار و 480 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی رایگان بودن بیمه سلامت، طرح پوشش اتباع و مهاجرین خارجی، افزایش موسسات طرف قرارداد و رشد تعرفه ها را از جمله عوامل افزایش هزینه ها برشمرد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد از سال گذشته باقی مانده و در سال جاری نیز تاکنون چهار هزار میلیارد ریال به این مطالبات اضافه شده است.
وی گفت: خراسان رضوی دومین استان به لحاظ موسسات طرف قرارداد است که در زیر مجموعه های مختلف پزشکی چهار هزار 896 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و ماهیانه بطور میانگین در سطوح مختلف بیمه ای بیش از 960 میلیارد ریال هزینه می شود.
رمزی افزود: چهار هزار و 654 نفر از بیماران خاص نیز در خراسان رضوی دارای بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنها مربوط به بیماران مزمن کلیوی با دو هزار و 171 نفر است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت برای 10 هزار نفر از اتباع خارجی نیز در خراسان رضوی انجام شده است.
7507/1858
کد N1412516

وبگردی