آفتاب

نمره مثبت احزاب به عملکرد دولت یازدهم؛مذاکرات موفق و ساماندهی اقتصادی

نمره مثبت احزاب به عملکرد دولت یازدهم؛مذاکرات موفق و ساماندهی اقتصادی

تهران- ایرنا- عملکرد دولت یازدهم در مدت سه سال گذشته، نقطه عطفی میان اکثریت دبیران کل احزاب و جریانات سیاسی ایجاد کرد تا به رغم وجود برخی اختلافات سیاسی در برخی از شاخصه ها به همنوایی و هم نظری سیاسی برسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، در گفت وگو هایی که با برخی از دبیران کل احزاب از طیف های مختلف جریانات سیاسی به عمل آمده نشان می دهد عملکرد دولت در کاهش تورم ، رشد اقتصادی ، تعامل داخلی و سیاست خارجی نمره مثبتی را دریافت کرده است.

** مذاکرات موفق/دولت یازدهم بازار آشفته اقتصادی را سامان داد
دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی معتقد است دولت یازدهم توانسته آشفتگی و معضلاتی که در دولت گذشته بود را برطرف کند و می گوید: این دولت توانست بازار آشفته اقتصادی را سامان دهد.
حسن بیادی درباره عملکرد دولت یازدهم در طول سه سال گذشته افزود: دولت یازدهم توانست نابسامانی اقتصادی را منطقی کند و اگر به یاد داشته باشیم، آشفتگی اقتصادی در کشور وجود داشت و هر روز مردم گرفتار نوسان قیمت ارز و ریال بودند.
وی خاطر نشان کرد: دولت آقای روحانی توانست آشفتگی و معضلاتی را که در دولت گذشته بود برطرف کند و امروز مردم نیز قبول کرده اند که گرانی و رکود موضوعی است که زمانبر بوده و باید بطور منطقی حل و فصل شود .
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در زمینه نگاه دولت یازدهم به سیاست خارجی نیز اظهارداشت: عملکرد سیاست خارجی دولت یازدهم نسبت به دولت قبل قابل توجه است چرا که مشکلاتی را که در گذشته بوجود آمده بود با مذاکرات موفق، کاهش یافت.

** مذاکره هسته ای توانست فضای جنگ و برخورد را تلطیف کند
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید توانست در سه سال گذشته نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند و در این زمینه موفق عمل کرد.
علی کیهانیان درمورد عملکرد، برنامه ها و سیاست های دولت یازدهم افزود: ابتکار عمل دولت در طرح موضوع میانه روی و اعتدال تسطیح مسیر مذاکرات بود.
وی ادامه داد: در بحرانی ترین زمان و در شرایطی که گرداگرد کشور عزیزمان ایران درگیری و خشونت وجود دارد، موضوع مذاکره در تلطیف فضای جنگ و برخورد، توانست زمان را مدیریت کند تا ثبات لازم برقرار شود.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی همچنین گفت: از طرف دیگر مستشاری نخبگان ایران در حمایت از سرزمین ها و ملت های مسلمان توانست این مذاکره را از بعد اقتدار و در کمال قدرت در مقابل 6 کشور تاثیرگذار بین المللی رقم بزند.

** کارنامه دولت یازدهم در سیاست خارجی و ثبات اقتصادی ارزشمند است
دبیر کل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی کارنامه دولت در سیاست خارجی و ثبات اقتصادی را ارزشمند توصیف کرد و تعامل با کشورها در عرصه خارجی و میان قوا در عرصه داخلی را از ویژگی های عملکرد دولت روحانی دانست.
هادی دیلمقانی دراین باره اظهار داشت: کارنامه دولت در سیاست خارجی بی تردید بزرگترین موفقیت دولت روحانی بوده که به واسطه آن ایران توانست در عرصه بین الملل و دیپلماسی روابط سیاسی خود را به سطح خوبی بر اساس حفظ منافع ملی برساند.
وی ادامه داد: دراین میان موضوع پرونده هسته ای ایران در صدر راهبردهای سیاست خارجی دولت در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.
دیلمقانی اظهارداشت: در مسئله اجرای برجام در داخل کشور شاهد تفسیرهای گوناگونی هستیم اما آنچه که بر همه سلایق سیاسی و خود مردم نمایان و یقین شده کارشکنی و بدعهدی های آمریکا و طرف مقابل است.
وی با بیان اینکه نتایج سیاست خارجی تاثیر غیرمستقیمی بر سیاست های اقتصادی خواهد داشت، گفت:دولت اهتمام ویژه ای در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و سایر قوای حاکمیت دارد.

** مردم اخلاص روحانی را درک می کنند
محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت و گو با ایرنا روحانی را نقطه اتصال و ربط وثیق بین مردم و حاکمیت می داند و می گوید با روندی که پیش می رود در یک افق میان مدت دوساله انتظارات اقتصادی مردم برآورده می شود.

** حزب موتلفه حامی اصولی دولت یازدهم است
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که این حزب در انتخابات آینده در قالب اصولگرایی حضور می یابد، گفت: حزب موتلفه اسلامی حامی اصولی دولت یازدهم است.
محمدنبی حبیبی افزود: وقتی انتخابات به اتمام رسید و یک نفر با اکثریت آرا رییس جمهوری شد، از فردای آن روز وی رییس جمهوری است.

** اقدامات قابل توجه دولت یازدهم در کاهش تنش های سیاسی داخلی و خارجی
دبیر کل حزب سبز نیز با بیان اینکه عملکرد دولتها می بایست براساس شاخص های سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد ارزیابی قرار گیرد ، گفت: دولت یازدهم در کاهش تنش های سیاسی داخلی و خارجی و ایجاد آرامش اقدامات قابل توجهی انجام داد.
حسین کنعانی مقدم درباره عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در فضایی آرام و بدون تنش از اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: همچنین دولت یازدهم در بحث مشارکت سیاسی عملکرد خوبی داشته است.
این فعال اصولگرا با بیان اینکه، دولت در بحث مسائل اقتصادی تمام تلاش خود را کرد و در حال حاضر نیز در تلاش است تا رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود.

** دولت روحانی توانست از طریق مذاکرات جلو تکرار و تعمیق تحریم های هسته ای را بگیرد
جبهه اعتدال گرایان هم به مناسبت هفته دولت در بیانیه ای تاکید کرد: دولت (تدبیر و امید) توانسته است از طریق مذاکرات دیپلماتیک هسته ای جلوی تکرار و تعمیق تحریم های هسته ای را بگیرد تا صادرات نفت به صفر نرسد و تورم را با هر مکانیسمی تک رقمی کرده است.
در بخشی از این بیانیه که روز سه شنبه با عنوان «دولت روحانی و مصالح ملی» منتشر شد، آمده است: صرف نظر از شعارهای انتخاباتی این دولت که بعضا یا نوعا هم تحقق نیافته است باید اعتراف کنیم همینکه این دولت در مسیر ویران سازی سیاست خارجی وانحطاط قلمروهای مختلف داخلی وملی قرار نگرفته است جای شکر و سپاس دارد.
در این بیانیه تاکید شده است: همینکه این دولت برخلاف سلف خود، ضد هنرمندان ، نویسندگان، روزنامه نگاران،اساتید دانشگاه و دانشجویان و سایر اقشار فرهیخته ونواندیش و تمایزگرا نیست جای بسی قدردانی دارد.

** دولت یازدهم وجوه مثبت بسیاری دارد
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و فعال اصولگرا، مجموعه عملکرد دولت را در بخشهای مختلف مثبت برشمرد و توجه به معیشت، اشتغال جوانان، برنامه ریزی برای قشر تحصیلکرده و موضوعات اقتصادی را از مهمترین مباحث پیش روی دولت یازدهم برشمرد.
سید کمال سجادی درباره عملکرد دولت یازدهم در سه سال گذشته، گفت: طبیعتا همه دولتها در عملکرد خود جنبه های مثبت و غیر مثبت دارند، ولی دولت روحانی جنبه های مثبت بسیاری در عملکرد خود دارد.

** اقدامات دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان قابل توجه است
سجادی در ادامه گفت: دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان اقدامات قابل توجهی صورت داده و توانسته است سیاستگذاری قابل توجهی را در این بخش به وجود آورد.

** کاهش تورم روز افزون، برای مردم دلگرم کننده است
سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهارداشت: در بخش اقتصادی دولت به رغم شرایطی که اقتصاد کشور با آن مواجه بود توانست تورم را به خوبی مهار کند و کاهش تورم روز افزون، تورمی که بی ثباتی در بازار بوجود آورده بود امروز برای مردم دلگرم کننده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز دستاوردهای مذاکرات هسته ای و همچنین کاهش نرخ تورم را از نقاط قوت دولت یازدهم دانست و گفت: دولت در برجام زحمات زیادی کشید.
وی درباره عملکرد دولت یازدهم در سه سال گذشته اظهارداشت: زمانی که دولت روحانی روی کار آمد، نویدهایی داد و مردم را امیدوار ساخت که با نگاهی به عملکرد دولت می توان گفت که اقدامات مثبتی را انجام داده است.
این فعال اصولگرا ادامه داد: دولت یازدهم در برجام زحمات زیادی کشید چراکه مذاکرات سخت، دشوار ، طولانی و حساس بود و مذاکره کنندگان تیم هسته ای ایران در برابر 6 قدرت جهانی وارد عمل شدند که قابل تقدیر و تشکر است.

** دولت با بردباری ترکش های جریان افراطی را پاسخ دهد
دبیر کل حزب آزادی و فعال اصلاح طلب، تلاش های دولت یازدهم را در ابعاد مختلف مثبت ارزیابی کرد و پیشنهاد داد دولت در فرصت باقیمانده تا پایان دوره چهارساله اش، با بردباری ترکش های ناشی از شلیک از سوی اتاق فکر جریان افراطی را پاسخ دهد.
مجید محتشمی درباره عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: دستاوردهای دولت روحانی در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی قابل توجه است و باید تلاش کند تا این جنبه ها تقویت شوند.
وی ادامه داد: با وجود کارشکنی های بسیاری که از آغاز کار دولت یازدهم توسط برخی افراطیون صورت گرفت روز به روز شاهد دستاوردهای قابل توجهی بودیم که در کارنامه این دولت ثبت خواهد شد.

**دولت با بردباری ترکش های جریان افراطی را پاسخ دهد
محتشمی گفت: دولت روحانی در فرصت باقیمانده باید ترکش های ناشی از شلیک جریان افراطی جناح اصولگرا را با خضوع و بردباری پاسخ دهد و تلاش کند تا اردیبهشت ماه سال 96 که ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است ترکش های این اتاق فکر جریان افراطیون را ضمن مدیریت، تحمل کند.
دبیر کل حزب آزادی اضافه کرد: دولت یازدهم با پاسخ های مستحکم و مجادله نیکو و احسن، مسیر را دنبال کند چراکه افراطیون به شدت به دنبال ضربه زدن به دولت هستند و امیدواریم دولت روحانی تهدیدها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کند.

** مجموع رویکرد دولت خادمانه و تلاش هایش را صادقانه است
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی گفت : رویکرد دولت یازدهم خادمانه و تلاشش صادقانه است.
حجت الاسلام علی اکبر مرتضوی کیاسری، درباره عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: همه دولتها را می توان از دو دیدگاه منصفانه ومغرضانه مورد نقد وبررسی قرار داد و با این نگاه نکات مثبت ومنفی را ارزیابی ، تحلیل و تفسیر کرد.
عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران افزود: دولت یازدهم در حوزه های مختلف سیاست خارجی ، داخلی ، بخشهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی ، تعقیب و اجرای منویات مقام معظم رهبری و صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمانهای امام و نظام در مجموع نمره قابل قبولی را کسب کرد.
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی اظهارداشت: عملکرد دولت یازدهم را می توان خادمانه و تلاش هایش را صادقانه توصیف کرد و آنها را در امتداد منویات مقام معظم رهبری قابل قبول دانست.
مرتضوی کیاسری گفت: دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی موفق عمل کرد و در جهت ایجاد تعادل و تعامل با دولتهای جهانی ، سازمان ملل و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی تلاش های قابل توجهی صورت داد و در بحث برجام با توجه به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و رعایت حقوق و منافع کشور مذاکرات را تا حصول نتیجه به پیش برد.
با نگاهی به موضوعاتی که از منظر دبیران کل احزاب وجریانات سیاسی در خصوص عملکرد دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته است، می توان دریافت که دولت به بسیاری از وعده هایی که از ابتدای آغاز بکار خود وعده داده بود، دست یافته است و در فرصت باقیمانده تلاش دارد تا معیشت مردم را درمسیر اجرای برجام واقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.
سیام **1053**1429
کد N1411974

وبگردی