آفتاب

تیم ملی فوتبال ایسلند الگوی قطر در راه صعود به جام جهانی 2018

تیم ملی فوتبال ایسلند الگوی قطر در راه صعود به جام جهانی 2018

گناوه - ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال قطر گفت که تیم ملی این کشور می تواند در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از شجاعت و حماسه آفرینی تیم ملی فوتبال ایسلند در یورو 2016 فرانسه الگو بگیرد.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امروز (یکشنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری کوره بیان کرد: پافشاری، خودباوری و اتکا به ذهنیت، راز درخشش بازیکنان تیم ایسلند در مسابقه های فوتبال جام ملتهای اروپا 2016 در فرانسه بود.
وی ادامه داد: نادیده گرفتن برتری های فنی ، تاریخی، اقتصادی و جغرافیایی کشورهای حریف از دیگر عوامل موفقیت ایسلندی ها در یورو 2016 محسوب می شود.
وی بیان کرد: باور کنید کشوری 300 هزار نفری با بضاعت کم و امکانات محدود توانست بر کشور برخوردار و مهد فوتبال انگلیس غلبه و این تیم را از گردونه رقابتهای یورو 2016 فرانسه خارج کند.
وی اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی ایسلند نه تنها با وجود فیزیکی خود، بلکه با عقل و ذهنیت مبتنی بر برد خود مقابل تیم های حریف در زمین بازی کردند و توانستند موفق ترین تیم یورو 2016 شوند.
رییس فدراسیون فوتبال قطر بیان کرد: تیم ملی قطر به عنوان تیمی که دوست دارد به جام جهانی 2018 روسیه برود و آرزوی ملت قطر را پس از سالها انتظار برآورده کند، باید از تیم ملی فوتبال ایسلند الگو و الهام بگیرد.
آل ثانی افزود: باید این ذهنیت هم در بازیکنان وهم در کادر فنی تقویت شود که تیم ملی قطر با وجود کشوری کوچک با جمعیتی محدود می تواند از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه عبور کند و به این رویداد مهم جهانی راه یابد.
در رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه ، تیم ملی فوتبال قطر پنجشنبه یازدهم شهریورماه جاری در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ایران به میدان می رود.
3035**1584
کد N1411897

وبگردی