آفتاب
مفتی اعظم روسیه اعلام کرد؛

حمایت مسکو از رهبری عربستان برای تقویت صلح در منطقه

حمایت مسکو از رهبری عربستان برای تقویت صلح در منطقه

مفتی اعظم روسیه در دیدار با سفیر عربستان سعودی تاکید کرد که مسکو به طور کامل از رهبری عربستان سعودی برای تقویت صلح و ثبات در منطقه حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیده بان روسیه، مفتی شیخ «راویل عین‌­الدین» مفتی اعظم روسیه (رئیس شورای مفتیان و اداره­‌ دینی مسلمانان فدراسیون روسیه) و «عبدالرحمان ابراهیم الراسی» سفیر فوق­‌العاده و تام الاختیار عربستان سعودی در فدراسیون روسیه دیدار کردند.

رهبر دینی مسلمانان روسیه، مفتی شیخ راویل عین­‌الدین، در ابتدای ملاقات تأکید کرد: ما به طور کامل از رهبری عربستان سعودی و مقاصد ایشان برای تقویت صلح و ثبات در منطقه پشتیبانی می­‌کنیم.

سفیر عربستان نیز اظهار داشت: رهبری عربستان سعودی روسیه را کشور دوست می­‌داند که این مساله برای ما مایه­ خوشحالی است. در حال حاضر میان دولت­‌های ما همکاری فعال در زمینه­‌های مختلف، از جمله: مسائل امنیتی، علوم و تحصیلات و فرهنگ وجود دارد. این امر مؤید آن است که کشورهای ما بیش از آنکه اختلاف نظر داشته باشند، دارای نقاط تعامل و همکاری هستند.

بر اساس این گزارش که نسخه ای از آن در سایت شورای مفتیان روسیه منتشر شده، سفیر عربستان همچنین افزود: طرف سعودی با دقت اقدامات شورای مفتیان روسیه را دنبال می­ کند و برای آنها ارزش زیادی قائل است.

راویل عین الدین تأکید کرد، ایجاد مبنای حقوقی و قراردادی برای تعاملات، همکاری روشن­‌تر و مؤثرتر ما را می­‌طلبد که به طور قطع، سهم خود را در توسعه­ روابط روسیه و عربستان سعودی خواهد داشت. در پایان این دیدار، طرفین برای همکاری­‌های متقابل ثمربخش و سودمند در آینده توافق کردند.

کد N1411799

وبگردی