آفتاب

گازرسانی به 200 روستای استان گیلان در پنجمین روز هفته دولت

گازرسانی به 200 روستای استان گیلان در پنجمین روز هفته دولت

رشت - ایرنا - گازرسانی به 200 روستای استان گیلان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت همزمان در روستای طارمسر کوچصفهان از توابع شهرستان رشت افتتاح شد، از مهمترین طرح هایی بود که در پنجمین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان، صبح امروز (شنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت، در روستای طارمسر کوچصفهان از توابع شهرستان رشت بصورت همزمان به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح ها، یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
لنگرود با 28 روستا، لاهیجان 25 روستا، سیاهکل 24 روستا، فومن 18 روستا و رشت 16 روستا به ترتیب شهرستان هایی هستند که بیشترین تعداد طرح های افتتاحی گازرسانی را در هفته دولت امسال دارند.
شاخص گاز رسانی روستایی در گیلان از 67 درصد در ابتدای دولت یازدهم، به 92 درصد رسیده است. از سال 1388 تا 1392 ، به 432 روستای گیلان گازرسانی شده بود این درحالیست که در سه سال دولت یازدهم، به 725 روستا گازرسانی شده است.

** بهره برداری از 57 پروژه عمرانی - خدماتی در شهرستان صومعه سرا
در پنجمین روز هفته دولت، 57 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 329 میلیارد ریال با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان صومعه سرا به بهره برداری رسید.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

** افتتاح طرح گازرسانی به 25 روستای لاهیجان
همزمان با پنجمین روز هفته دولت، طرح گازرسانی به 25 روستای لاهیجان در روستای سرچشمه این شهرستان با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی افتتاح شد. برای طرح های گازرسانی این تعداد روستا، 78میلیارد و 400میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
با افتتاح گازرسانی به این روستاها و اتمام گازرسانی روستایی، لاهیجان به خیل شهرستان های سبز کشور از نظر گازرسانی پیوست.
همچنین با حضور حجت الله ایوبی، باغ بزرگ تفریحی و جنگلی لاهیجان به نام نارنج در حاشیه بام سبز این شهر، همزمان با پنجمین روز هفته دولت افتتاح شد.
شهرستان 170 هزار نفری لاهیجان، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

** بهره برداری از طرح گازرسانی شهرستان ماسال
همچنین با حضور حسین نوش آبادی معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح گازرسانی در شهرستان ماسال به بهره برداری رسید.
محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال از افتتاح 55 پروژه عمرانی و برگزاری ده ها برنامه فرهنگی ورزشی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد. به گفته وی، برای احداث این تعداد پروژه اعتباری معادل 284 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

** افتتاح مجتمع فرهنگی رضوانشهر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در پنجمین روز هفته دولت، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان رضوانشهر با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. این مجتمع فرهنگی و هنری در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع در دو طبقه احداث شده که دارای یک هزار و 600 متر مربع مترمربع زیربنا است. برای احداث این مجتمع که شامل کارگاه های هنری، سالن نمایش، بخش اداری، انجمن شعر و موسیقی، نمازخانه، کتابخانه برادران و خواهران و مرکز رایانه است؛21 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین با حضور صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروژه گازرسانی در رضوانشهر در روستای چاخ بخش از توابع بخش مرکزی این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 753 میلیون ریال از منابع ملی به بهره برداری رسید و تعداد 81 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
شهرستان رضوانشهر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
دوم تا هشتم شهریورماه، به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است. هفته دولت امسال با شعار اقدام و عمل، ملت - دولت؛ امیدوار و استوار برگزار می شود.
در هفته دولت امسال، یک هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در گیلان با اعتباری بالغ بر 14هزار و 230 میلیارد ریال افتتاح می شود.
اعتبار پروژه های هفته دولت امسال در استان نسبت به سال گذشته، سه هزار و 80 میلیارد ریال معادل 28 درصد افزایش داشته است.
7294/7293/7292/2007
کد N1411094

وبگردی