آفتاب

سازمانهای مردم نهاد باید بدون وابستگی به دولت و به تنهایی جریان ساز باشند

سازمانهای مردم نهاد باید بدون وابستگی به دولت و به تنهایی جریان ساز باشند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان های مردم نهاد باید به تنهایی جریان ساز باشند وبدون وابستگی به دولت با توجه به ارتباط بین بخشی مؤثر به عنوان نماینده افکار بخشی از جامعه در حل مشکلات و معضلات آن جامعه تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استان با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: منش این شهیدان سر لوحه نگاه همه دولت مردان قرارگیرد و با جریان سازی این چنینی در نگاه ملت پایدار بمانند.
وی با اشاره به این که هر دولت و حکومتی که خودش را از مردم جدا و بی نیاز بداند مقبولیت و اعتباری نخواهد داشت، افزود: شرط پویایی و پیشرفت جامعه در ایجاد اشتیاق بین مردم و پذیرش افکار یکدیگراست.
وی تشکیل انجمن سمن ها را یک ضرورت اساسی دانست و عنوان کرد: خودتان انجمن تشکیل دهید و با استفاده از افکار نمایندگان هر بخش در تصمیم سازی ها مشارکت کنید.
وی با اشاره به وجود زیرساختهای قوی فیبر نوری در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امکانات ارتباط شما با مسؤلان استان فراهم است و با مطالعه روش های توسعه ای، ارتباط مؤثر مبنای کار سمن ها باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی رویکرد ما بر پایه اجتماعی کردن اقتصاد است پس باید بستر مشارکت تمام عیار مردم در اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
هاشمی با اشاره به طرحهای مهم دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان از جمله طرح بزرگ آبیاری با لوله مزارع شمال و جنوب استان با اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد تومان افزود: دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب یک سمن دولت را در اجرای موفق این طرح یاری کنند و با راه اندازی کمپین در روستاها منشا اثربخشی باشند.
وی با اشاره به تدوین سند مقابله با طوفان و مهار ریزگردها خاطر نشان کرد: سند حاصل از پژوهش کارشناسان برای مقابله با طوفان و مهارریزگردهای ناشی از آن در منطقه سیستان آماده شده و تا یک ماه آینده در شورای برنامه ریزی استان ارائه می شود.
وی همچنین با اشاره به اولویت های مهم اجتماعی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر، اعتیاد، حاشیه نشینی، افزایش آمار طلاق، عدم ثبت ازدواجها و طلاقها و قانون گریزی از جمله مباحث مهم اجتماعی در استان است که در این زمینه حضور مؤثر سمن ها برای فرهنگ سازی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه بیان داشت: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که جامعه برای برون رفت از مشکلات خویش نیازمند توجه به NGO ها است پس باید از این ظرفیت اجتماعی مهم بهره بگیریم .
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: از جمله افتخارات ما در زمینه سازمانهای مردم نهاد در دولت تدبیر و امید این است که هر سمنی تقاضای ثبت و فعالیت داشته توانسته مجوز فعالیت بگیرد و فعالیت سمنی نیز بدون دلیل متوقف نشده است.
استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست از «امید آرامی» کشتی گیر نوجوان استان و مربی وی تقدیر کرد.
3213 / 6081
کد N1411020

وبگردی