آفتاب

سلامت 3700 برند فرمول کود کشاورزی تایید شد/1000فرمول در دست بررسی

سلامت 3700 برند فرمول کود کشاورزی تایید شد/1000فرمول در دست بررسی

تهران- ایرنا- رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب از ثبت گواهی سلامت نزدیک به 3700 برند فرمول کود کشاورزی خبر داد و گفت: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی شده است.

«کامبیز بازرگان» امروز (شنبه) در حاشیه نشست واردکنندگان کودهای شیمیایی با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: در یکسال و نیم گذشته 5200 تقاضا در این زمینه برای موسسه خاک و آب ارسال شد که بیش از چهار هزار مورد از آنها تعیین تکلیف شدند و 3700 برند فرمول کودی گواهی سلامت دریافت کردند.
به گفته وی، بر اساس آیین نامه ابلاغ شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی در فروردین 1393 همه محصولات کودی باید از موسسه تحقیقات آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گواهی ثبت بگیرند.
این آیین نامه از آغاز پارسال عملیاتی شده است و اجرای آن تاکنون ادامه دارد.
رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب اعلام کرد نزدیک به 700 برند فرمول کودی گواهی دریافت نکردند و به آنها نیز فرصت بررسی دوباره داده می شود تا نقایص خود را اصلاح کنند.

** یک هزار فرمول برند در دست بررسی است
بازرگان از وجود یک هزار برند فرمول در چرخه بررسی موسسه خاک و آب خبر داد و گفت: فرآیند ثبت برند فرمول ها برای تایید کیفیت آنها صورت می گیرد و به غیر از کنترل کیفیت این محصولات در قالب این فرآیند، با متخلفان در زمینه عرضه کودهای بی کیفیت و تقلبی برخوردهای جدی انجام می شود و متخلفان باید جریمه های سنگینی را بپردازند.
به گزارش ایرنا، سالیانه بین 24 هزار تا 28 هزار تن سم در کشور عرضه می شود که چهار هزار تن آن در سبد صادراتی قرار می گیرد.
وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرد با روی کارآمدن دولت یازدهم، تلاش شده است ضریب امنیت غذایی با اتکا به تولیدات داخلی افزایش یابد.
اقتصام**9186**1961
کد N1411018

وبگردی