آفتاب
نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران تاکید کرد/

تقدیر از تلاش های دولت/ لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه

تقدیر از تلاش های دولت/ لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه

قم- ایرنا- نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران با تشکر از تلاش های دولت، لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز باید دولت، مرجعیت و مردم در کنار یکدیگر و در مسیر واحد حرکت کنند و در مقابل مشکلات و معضلات به صورت یکپارچه و متحد اقدامات مؤثری را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: درحوزه فرهنگی با توجه به تحولات ارتباطی و رسانه ای که در جهان اتفاق افتاده نمی توان با سیاست های انقباضی عمل کرد، بلکه باید فعالیت های ایجابی و اثباتی داشت تا از آسیب هایی که ممکن است به ارکان دین وارد شود، جلوگیری کرد.
در این دیدار که به مناسبت هفته دولت عصر روز جمعه در قم برگزار شد، محمد نهاوندیان اظهار داشت: امروز با توجه به فرصتی که در دنیا فراهم آمده است و شناختی که جهانیان در رابطه با سلفی ها و افراطیون و تفاوت آن با اسلام حقیقی پیدا کرده اند، باید از این فرصت در جهت معرفی هر چه بهتر اسلام و تشیع استفاده کرد و در این راستا دولت در کنار علما، حوزه های علمیه و مرجعیت قرار دارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به پذیرش طرح ویو (WAVE) که به پیشنهاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با اجماع به تصویب رسیده است، گفت: این موضوع جلوه ای دیگر از دیپلماسی فعال ایران در دولت یازدهم بود و ایران را به عنوان کشوری با حکومت دینی در خط مقدم مقابله با خشونت و تروریسم معرفی کرد.
نهاوندیان تصریح کرد: امروز باید از فرصتی که در جهان علیه جریان تکفیری فراهم شده بهترین بهره برداری را به عمل آورد.
وی همچنین به برخی از دستاوردهای دولت و اقداماتی که به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت های دینی و فرهنگی انجام شده، اشاره کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری روز گذشته با آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو و در جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز شرکت کرد.
نهاوندیان امروز نیز با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو کرد.
8 شهریورماه، سالروز شهادت محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 به عنوان روز مبارزه با تروریسم و دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7401/ 6133/ 1596
کد N1410976

وبگردی