آفتاب

با حضور وزیر کشور جلسه هم اندیشی علماو نخبگان سه شهرستان شرق گلستان آغاز شد

با حضور وزیر کشور جلسه هم اندیشی علماو نخبگان سه شهرستان شرق گلستان آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - جلسه هم اندیشی علما و نخبگان و معتمدین شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان در شرق استان گلستان با حضور وزیر کشور، روز شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست علاوه بر علما، نخبگان و معتمدین این شهرستان، دو تن از معاونین وزارت کشور، استاندار گلستان، فرمانداران و ائمه جمعه و علمای شیعه و اهل سنت و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
در این جلسه مهمترین مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منطقه و نیز دغدغه های علما ، نخبگان و معتمدین شهرستان های گنبدکاووس ، آزادشهر و رامیان در حضور وزیر کشور مطرح ومورد بررسی قرار می گیرد.
در آغاز این نشست امام جمعه گنبد انقلاب اسلامی را محور وحدت اقوام و مذاهب توصیف کرد و گفت: مردم ما مردمی معنوی و مذهبی هستند و راه حل مشکلات، تقویت ایمان و گفتمان انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: باید جهت گیری ها براساس گفتمان انقلاب باشد واگر قرار است توسعه همه جانبه داشته باشیم باید به نیروی انسانی و اخلاقیات که بخش اعظم توسعه محسوب می شوند، توجه شود.
وی با تاکید بر ضرورت همدلی و فراجناحی عمل کردن درهمه حوزه ها بویژه درحوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی گفت: باید به جایی برسیم که حتی مخالف خود را با وجود اختلاف نظر دوست بداریم.
امام جمعه گنبدکاووس با خوب توصیف کردن وحدت و صممیت بین مردم در منطقه، گفت: در حوزه اقتصاد هم باید به ظرفیت های مردمی و سرمایه های آنان و نیز آمایش طرح هایی که قابلیت واگذاری به مردم را دارد توجه شود.
نشست با علما، معتمدین و نخبگان هر منطقه از برنامه های ثابت وزیر کشور در سفر به مناطق مختلف استان گلستان است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که سفر خود به استان گلستان را از روز پنجشنبه گذشته آغاز کرده است، در نخستین روز حضور خود در این استان، با حضور شهرستان گمیشان با نخبگان، علما و بزرگان پنج شهرستان غرب استان گلستان دیدار کرده بود.
وی بعداز ظهر امروز نیز با سفر به شهرستان مینودشت با علما ، معتمدین و نخبگان شهرستان های مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه دیدار می کند.
مطابق برنامه های اعلام شده، وزیر کشور فردا (یکشنبه) نیز با حضور در شهرستان های علی آباد و گرگان با منتخبان و برگزیدگان این دو شهرستان نیز دیدارهای جداگانه انجام می دهد.
3039/1860
کد N1410409

وبگردی