آفتاب
معاون قوانین مجلس:

5 طرح تنقیحی تا پایان سال در صحن علنی تعیین تکلیف می شود/ارائه طرح تنقیحی در حوزه معدن و بانکی به مجلس

5 طرح تنقیحی تا پایان سال در صحن علنی تعیین تکلیف می شود/ارائه طرح تنقیحی در حوزه معدن و بانکی به مجلس

تهران-ایرنا- معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش های انجام شده در کمیسیون ها و معاونت قوانین امیدواریم تا پایان سال جاری پنج طرح جامع تنقیحی در مجلس تعیین تکلیف و تصویب شود.

به گزارش ایرنا، امیدوار رضایی روز شنبه در گفت وگویی با یادآوری تلاش های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی به ویژه معاونت قوانین مجلس برای تنقیح قوانین کشور، افزود: خوشبختانه مجلس با دستور رییس مجلس، اقدامات بسیار مثبتی و خوبی را برای امر تنقیح قوانین انجام داده و در این راستا نخست کارگروه های کارشناسی برای بررسی کدهای مربوطه تشکیل شد.
معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته حدود سه هزار قانون تنقیح اولیه شده و در قالب 5 طرح تنقیحی برای ارجاع به صحن علنی به هیأت رییسه تحویل داده شده و با تصویب نمایندگان این طرح ها برای بررسی و تأیید نهایی به کمیسیون های قضایی و حقوقی، اقتصادی و فرهنگی ارجاع شده است. برخی طرح های دیگر مانند حوزه معدن، محیط زیست، پولی و بانکی در حال تدوین است که امیدوارم این طرح ها تا پایان سال به صحن علنی برسد.
وی در تشریح محورهای 5 طرح جامع تنقیحی گفت: موضوعات مالیات، ورزش و سه بازه زمانی از ابتدای قانون گذاری تا آخر سال 1309 از سال 1310 تا سال 1319 و از سال 1319 تا سال 1336، محورهای این پنج طرح مهم تنقیحی را تشکیل می دهد، البته در هر یک از این بازه های زمانی، حدود یک هزار قانون تنقیح شده و بسیاری از قوانین متروک و مغایر در طرح های مذکور پیشنهاد حذف آن داده شده است.
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در کمیسیون ها و معاونت قوانین، امیدوارم که تا پایان سال جاری 5 طرح جامع تنقیحی در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف و تصویب شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، رضایی افزود: یکی دیگر از موارد، اقدامات تنقیحی معاونت حقوقی رئیس جمهور در اوایل انقلاب در قالب نخست وزیری بود، از این رو معاونت قوانین مجلس پیشنهاد داد که یا این موارد از سوی دولت در قالب لایحه ای برای تعیین تکلیف بیاید و یا اینکه این موارد تنقیحی از سوی دولت به معاونت قوانین داده شود تا در قالب طرح قانونی، تعیین تکلیف صورت گیرد.
سیام**9121 ** 1336
کد N1410398

وبگردی