آفتاب

یک هزار و 955 پایگاه سلامت در کشور راه اندازی شده است

یک هزار و 955 پایگاه سلامت در کشور راه اندازی شده است

اهواز – ایرنا – معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک هزار و 955 پایگاه سلامت در شهرها و مناطق حاشیه ای در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا ایرج حریرچی شنبه در حاشیه راه اندازی مرکز جامع سلامت شماره 12 اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 10 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین شهرها که از خدمات کمتری برخوردار بودند با بهره برداری از این پایگاه ها از خدمات بیشتری برخوردار شدند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با بهره برداری از پایگاه های جدید خدمات جدیدی از جمله دندان پزشکی و نمونه گیری و نیاز به پزشک و مراقبان در این مناطق تامین شود.
وی افزود: تاکنون 121 پایگاه سلامت و 70 مرکز جامع سلامت در شهر اهواز راه اندازی شده است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 215 هزار نفر در شهر اهواز سرشماری شده اند گفت: هدف ما این است که خدمات مناسب سلامت مطابق با توانایی و استطاعت مردم به آنها ارایه دهیم به صورتی که حداقل امسال 70 درصد خدمات فعال را ارایه کنیم و سال بعد پوشش خدماتی را بیشتر می کنیم.
حریرچی گفت: متاسفانه اهواز به دلایل مقتضیات اجتماعی و اقتصادی که در سالیان گذشته اتفاق افتاده جز شهرهای با حاشیه نشینی بسیار بالا است.
وی افزود: امیدواریم از این مدل نیز برای استان های مجاور هم استفاده کنیم.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز اظهار کرد: مرکز سلامت جامع شماره 12 شرق اهواز پس از باسازی اساسی شامل بخش های مراقبان سلامت مامایی، 2 پزشک، کارشناس پرستاری، کارشناس تغذیه، روان شناسی، دندان پزشکی و همچنین بخش های پیشگیری، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای راه اندازی شده است.
آرش یلالی با بیان اینکه این مرکز 47 هزار نفر از جمعیت منطقه زرگان را پوشش خدماتی می دهد افزود: یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای تعمیرات اساسی و یک میلیارد ریال برای تجهیزات اداری، سخت افزاری و زیر ساخت اینترنت آن هزینه شده است.
3004/ 6037
کد N1410384

وبگردی