آفتاب

خروج اقتصاد از بن بست تورم و رشد منفی مهمترین دستاورد دولت یازدهم

خروج اقتصاد از بن بست تورم و رشد منفی مهمترین دستاورد دولت یازدهم

مهدی تقوی اقتصاددان می گوید: عملکرد دولت آقای روحانی در حوزه اقتصاد و سیاست سبب خروج اقتصاد از بن بست شد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه دولت یازدهم،اقتصاد ایران را با تورم 40 درصدی و رشد منفی اقتصاد تحویل گرفت،اظهارداشت: تیم اقتصادی دولت در طول سه سال گذشته تورم را به زیر 10 درصد و رشد اقتصادی را مثبت تبدیل کرده است.

او افزود:عملکردتیم مذاکره کننده هسته ای سبب شد تا تحریم ها لغو شود و این گشایشی برای اقتصاد ایران شد تا مشکل فروش نفت حل شود.

تقوی خاطرنشان کرد:هماهنگی تیم اقتصادی و سیاسی دولت آقای روحانی موجب آزاد شدن بخش بزرگی از پولهای بلوکه شده ایران از ابتدای انقلاب تاکنون شد.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه پیش از تحریم ها فروش هواپیما به ایران امکان پذیر نبود،تصریح کرد:درحالی که همزمان با لغو تحریم ها مذاکره برای خرید هواپیما از شرکت هایی مثل ایرباس انجام شده و به گفته وزیر راه و شهرسازی در مراحل نهایی شدن قرار دارد که این موضوع موجب نوسازی ناوگان هوایی و افزایش ضریب امنیت پروازهای ایران می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ماشین آلات و تکنولوژی به کار گرفته شده در صنایع کشور قدیمی هستند،گفت:با لغو تحریم ها امکان بازسازی و نوسازی صنایع فراهم می شود  و میزان تولید برای مصرف داخل و صادرات افزایش خواهد یافت. 

 

3535

کد N1410371

وبگردی