آفتاب

رأی الیوم: ممنوع شدن فعالیت نویسنده سعودی به دلیل انتقاد از وزیر فرهنگ

رأی الیوم: ممنوع شدن فعالیت نویسنده سعودی به دلیل انتقاد از وزیر فرهنگ

تهران-ایرنا- روزنامه رأی الیوم نوشت :حسین بافقیه نویسنده عربستانی که ابیات سروده شده توسط وزیر فرهنگ واطلاع رسانی این کشور در مدح امیر منطقه مکه را سرقت ادبی توصیف کرده بود٬ از نوشتن منع شد.

به گزارش ایرنا ٬رای الیوم افزود: 'حسین بافقیه' نویسنده سعودی اعلام کرد که به وی ابلاغ شده به دستور 'عادل الطریفی' وزیر فرهنگ این کشور ممنوع الکار است زیرا در توییتر از وزیر انتقاد کرده است.
بافقیه در تویتر، ابیات سروده شده توسط وزیر فرهنگ در مدح 'خالد الفیصل' امیر مکه را سرقت ادبی کامل توصیف نموده وگفته بود: اگر ابیات سروده شده توسط عادل الطریفی را با معیارهای نقد قدیم بررسی کنیم٬ متوجه می شویم که یک سرقت ادبی کامل است.
منع بافقیه از نوشتن، بحث وجدل های زیادی در شبکه های اجتماعی به وجود آورد به طوری که عبد الله الغذامی منتقد معروف سعودی بر روی صفحه توییتر خود نوشت: اگر بافقیه به خاطر انتقاد از وزیر فرهنگ ممنوع الکار شده باشد٬ این یک فاجعه فرهنگی است.
الغذامی از وزارت فرهنگ واطلاع رسانی کشورش خواست تا در خصوص خبر منع بافقیه از نوشتن به دلیل انتقاد از وزیر توضیح دهد.
الغدامی که خود از بزرگترین منتقدان وزیر فرهنگ عربستان است٬ افزود: ظاهرا الطریفی ازنقد کردن منع شده است ، ما وزیران سابق فرهنگ را به راحتی نقد می کردیم وآنها هم این نقدها را منتشر می کردند.
خاورم*1049**2041**
کد N1410249

وبگردی