آفتاب
مکانی که می‌تواند سودآور باشد

استعدادهایی که نباید تلف شود/ ورامین تشنه حضور سرمایه‌گذاران

استعدادهایی که نباید تلف شود/ ورامین تشنه حضور سرمایه‌گذاران

ورامین-شهرستان ورامین در جنوب شرق استان تهران با داشتن استعداد و توانمندی بالا در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان مکانی جذاب برای حضور سرمایه‌گذاران محسوب شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری:حضور سرمایه‌گذاران اقتصادی و توسعه فعالیت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، همواره ذهن مسئولان و برنامه ریزان کشور را به خود معطوف ساخته است.

شهرستان ورامین در جنوب شرق استان تهران با داشتن استعداد و توانمندی بالا در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان مکانی جذاب برای حضور سرمایه‌گذاران محسوب شود.

اگرچه ورامین استعداد کم‌نظیری را برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران دارد، اما همچنان به‌حق خود در این زمینه نرسیده و برخی کم توجهی‌ها و قوانین دست‌وپا گیر، مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده، بار دیگر موضوع حضور سرمایه‌گذاران اقتصادی در ورامین داغ شده و مسئولان شهرستان می‌کوشند تا فعالان بخش خصوصی را برای حضور در این شهرستان ترغیب کنند.

ورامین در حوزه جذب سرمایه‌گذار اقتصادی به‌حق خود نرسیده است

سعید تاجیک از کارشناسان اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح ظرفیت‌های شهرستان ورامین در حوزه‌های مختلف اقتصادی اظهار داشت: ورامین از گذشته تاکنون به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی استان تهران محسوب شده است.

وی با تأکید بر این نکته که شهرستان ورامین به حق خود در عرصه های اقتصادی نرسیده است، افزود: باید به این نکته اذعان داشت که شهرستان ورامین علیرغم داشتن ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تولیدی در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی و دامی، به‌حق خود در این زمینه نرسیده است.

تاجیک ادامه داد: بدون تردید اگر از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان ورامین در عرصه اقتصاد به‌خوبی استفاده می‌شد و راه برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بیشتری در این حوزه همواره می‌گشت، امروز شاهد بسیاری از بن‌بست‌های اقتصادی در ورامین نبودیم.

وی با اشاره به دستاوردهای حضور سرمایه گذاران اقتصادی در ورامین اضافه کرد: باید این نکته را پذیرفت که حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در ورامین، علاوه بر توسعه اقتصادی، موجب کاهش نرخ بیکاری در منطقه خواهد شد، موضوعی که بسیاری از جوانان و خانواده‌های آنان را نگران کرده است.

تاجیک با تأکید بر این نکته که ورامین در حوزه جذب سرمایه‌گذار اقتصادی از بسیاری مناطق عقب‌افتاده است، گفت: باید جذب سرمایه‌گذار اقتصادی با ارائه شیوه‌های تشویقی و بسته‌های حمایتی در دستور کار مسئولان قرارگرفته و محرومیت‌های ایجادشده در منطقه باهمت جهادی و تلاش شبانه‌روزی جبران شود.

ورامین یکی از سودآورترین و بهترین شهرها برای حضور سرمایه‌گذاران است

علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، دیار ۱۵ خرداد را سرشار از استعدادها و توانمندی‌های بالای اقتصادی دانست و اظهار داشت: شهرستان ورامین می‌تواند در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مانند نگینی در استان تهران بدرخشد.

وی با اشاره به این نکته که ورامین مکانی سودآور برای حضور سرمایه‌گذاران است، افزود: ورامین یکی از سودآورترین و بهترین شهرها برای حضور سرمایه‌گذاران است و بدون تردید با حمایت‌هایی که صورت می‌پذیرد، فعالان اقتصادی از مشارکت در طرح‌های اقتصادی این منطقه پشیمان نخواهند شد.

حیدریان با تأکید بر این نکته که بنده در نقاط مختلف شهرداری شهرستان‌های استان تهران حضورداشته‌ام، ادامه داد: بنده تجربه حضور در شهرداری‌های مختلف را داشته‌ام اما به جرأت می‌توان گفت که ورامین بیشترین ظرفیت را برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دارد.

جذب سرمایه‌گذاران در طرح‌های مهم شهری در اولویت قرار دارد

شهردار ورامین، جذب سرمایه‌گذاران در طرح‌های عمرانی و شهری را یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های جدی مدیریت شهری در سال جاری دانست و بیان داشت: تلاش داریم تا سرمایه‌گذاران را برای حضور و مشارکت در طرح‌های شهری و عمرانی ورامین ترغیب کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های شهرداری برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف گفت: اعطای زمین و جواز رایگان به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای انجام طرح‌ها و پروژه‌هایی نظیر ساخت شهربازی و یا امکان تفریحی ازجمله محورهایی است که در دستور کار شهرداری ورامین قرار دارد.

شهردار ورامین با تأکید بر این نکته که مدیریت شهری به دنبال انجام کارهای تأثیرگذار و ماندگار در شهر است، یادآور شد: تلاش داریم تا در عمر یک‌ساله باقی مانده شهرداری و شورای اسلامی فعلی، قدم‌های تأثیرگذاری را در توسعه و آبادانی ورامین برداریم و این موضوع با مشارکت و همراهی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی محقق خواهد شد.

ورامین پذیرای حضور سرمایه‌گذاران است

محمدرضا یوسفی، فرماندار شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسات و رایزنی‌های متعدد برای جذب سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی اظهار داشت: شهرستان ورامین در حوزه اقتصادی و در بخش‌های نظیر کشاورزی و دام‌پروری از ظرفیت‌های بسیار گسترده و قابل‌توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به برخی آمارهای تولید محصولات کشاورزی در شهرستان ورامین افزود: تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن شیر و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در ورامین، ظرفیت این شهرستان را در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد.

انجام امور اداری سرمایه‌گذاران فعال در ورامین را تضمین می‌کنیم

فرماندار ورامین با اشاره به ضرورت آگاهی مسئولان از توانمندی ها، ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی یادآور شد: باید مسئولان و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف از توانمندی و ظرفیت این شهرستان در تولید محصولاتی نظیر مرغ، پسته، تخم‌مرغ، لبنیات، صیفی‌جات، گندم، گوشت قرمز و غیره اطلاع پیدا کنند.

وی با تأکید بر این نکته که مسئولان ورامین از حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای رونق اقتصادی منطقه حمایت می‌کنند، بیان داشت: مسئولان ورامین آماده پذیرایی و حمایت از حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی هستند.

فرماندار ورامین با تضمین حمایت از سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی یادآور شد: هر سرمایه‌گذاری که قصد فعالیت در ورامین را داشته باشد، انجام کارهای اداری و اعطای مجوزهای لازم برای فعالیت را برای وی تضمین می‌کنیم.

به هر ترتیب امروز حمایت از تولید داخلی و زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که خوشبختانه عزم این امر در میان مسئولان شهرستان ورامین ایجادشده است.

باید منتظر ماند و دید که حضور سرمایه‌گذاران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در ورامین تسهیل می‌شود و آیا شاهد انجام پروژه‌های متعدد عمرانی، شهری و زیربنایی در دیار ۱۵ خرداد توسط بخش خصوصی خواهیم بود یا خیر.

بدون تردید حضور بخش خصوصی و فعالیت بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاران اقتصادی در ورامین، می‌توان جهش پرشتابی را در توسعه اقتصادی ورامین رقم بزند.

کد N1410053

وبگردی