آفتاب
مهر گزارش می‌دهد:

پروژه‌ای که میان وعده‌ها معلق مانده/پل سوم بشار چشم انتظار اعتبار

پروژه‌ای که میان وعده‌ها معلق مانده/پل سوم بشار چشم انتظار اعتبار

یاسوج – پل سوم بشار در شهر یاسوج پس از یک دهه از کلنگ زنی هنوز در میان وعده ها معلق باقی مانده و همچنان در انتظار اعتبار است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-سید فرشاد رجایی فر: یاسوج همچون شبه جزیره ای بین دو رودخانه پرآب بشار و مهریان قرار گرفته است. رودخانه هایی که گاهی در فصول زمستان و بهار طغیان می کنند و همیشه پر آب هستند.

رود خروشان بشار که در صدها کیلومتر پایین تر کارون را شکل می دهد همچون نیم دایره ای از شرق تا غرب این شهر کشیده شده و برای عبور از این رودخانه و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای اقماری تنها دو پل در جنوب این شهر پیش بینی شده که یکی به مسیر رفت و دیگری برگشت اختصاص دارد.

شاید سال ۵۵ که یاسوج با جمعیتی ۲۰هزار نفری به مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد درآمد در فکر هیچ فردی خطور نمی‌کرد روزی به دلیل مهاجرت بیش از حد باید به فکر رفع مشکلات ترافیکی در این شهر باشیم.

این شهر اکنون بیش از ۱۲۰هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از ۱۸ کیلومتر رسیده و این در حالی است که طی سی سال گذشته تنها یک پل بر روی این رودخانه احداث شده است.

این روزها بار سنگین ترافیک بر شهر یاسوج سنگینی می کند و نیاز به احداث پل سوم بشار را ضرورت می بخشد.

سید حسین کاظمی افزود: زمان زیادی از ساخت پل اول و دوم بشار می گذرد و این حجم بالای ترافیک با توجه به فرسودگی پل خطر ناک است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش ترافیک بر روی این دو پل، پل سوم بشار در حال احداث است.

کاظمی اظهار داشت: این پل هرچه سریعتر باید به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پل سوم بشار برای ارتباط مردم شهر یاسوج با روستاهای ضلع جنوبی شهر و همچنین ارتباط با محور یاسوج به شیراز و یاسوج به جنوب ضروری است و تسریع در احداث آن بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر را رفع خواهد کرد.

با توجه به وجود تنها دوپل رفت و برگشت بر روی رود بشار، احداث این پل از نظر پدافند غیر عامل نیز یکی از نیازهای ضروری و مهم شهر یاسوج بوده که غفلت از آن خسارت زاست.

کد N1410043

وبگردی