آفتاب

شعبه دانشگاه پیام نور در بنگلادش راه اندازی می شود

شعبه دانشگاه پیام نور در بنگلادش راه اندازی می شود

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس تفاهمنامه هایی که با مراکز علمی بنگلادش منعقد کرده ایم، طی ماه های آتی شعبه ای از دانشگاه را در این کشور را ه اندازی خواهیم کرد.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: حدود چهار میلیون نفر دارای مدرک دیپلم در بنگلادش وجود دارند که بر اساس آماری که از مراکز علمی آنجا داشته ایم، فقط حدود یک میلیون و 800 هزار نفر آنان وارد دانشگاه ها می شوند.
وی گفت: دانشگاه پیام نور سعی دارد برای حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر مابقی جوانان بنگلادشی شرایط ادامه تحصیل را فراهم سازد.
رییس دانشگاه پیام نور افزود: جوانان بنگلادشی می توانند در رشته های تحصیلی «آی تی»، مدیریت، اقتصاد، زبان فارسی، ایران شناسی و غیره در این دانشگاه تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه پیام نور توجه ویژه به حوزه بین الملل است، گفت: دانشگاه پیام نور اکنون دارای 64 دفتر نمایندگی در داخل کشور و دو مرکز دانشگاهی در شهرهای دبی و کابل بوده و در قیاس با سایر دانشگاه های کشور دارای بیشترین تعداد دانشجو در خارج از کشور است.
رستمی ابوسعیدی ادامه داد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی دارد و با توجه به ماموریت این دانشگاه در بومی پذیری، 65 درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان و 35 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
جمهوری خلق بنگلادش کشوری در آسیا است و جزو یکی از پرجمعیت ترین و فقیرترین کشورهای جهان به شمار می آید.
فراهنگ ** 9187 ** 1071
کد N1410019

وبگردی