آفتاب

ارمغان دولت یازدهم/ برخورداری 210 روستای همدان از نعمت گاز

ارمغان دولت یازدهم/ برخورداری 210 روستای همدان از نعمت گاز

همدان - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در اولویت برنامه های دولت یازدهم قرار دارد گفت: بیش از 210 روستای استان همدان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز بهره مند شدند.

سید محمد مهدی مهدوی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: 53 روستای واجد شرایط استان همدان در سال 93 و 102 روستای استان در سال 94 از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی به گازرسانی 33 روستای استان همدان در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی در جمعیت روستایی استان همدان 97.5 درصد است.
مهدوی با بیان اینکه تا پایان سالجاری حدود 30 روستای استان همدان نیز گازدار می شوند اظهار کرد: ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت روستایی تا پایان سالجاری به 99 درصد می رسد و به این ترتیب 99 درصد خانوارهای روستایی استان همدان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در جمعیت شهری استان همدان 100 درصد است ادامه داد: متوسط ضریب نفوذ گازرسانی در کشور 70 درصد است که استان همدان در این شاخص هم در بخش روستایی و هم در بخش شهری از میانگین کشوری بالاتر است.
وی بیان کرد: استان همدان در گازرسانی به جمعیت روستایی و شهری در کشور پیشرو است و تا پایان سالجاری تمام روستاهای واجد شرایط استان همدان گازرسانی می شود.
وی با بیان اینکه امسال با حداکثر مصرف 6 میلیون مترمکعب در روز رکورد مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه شهید مفتح همدان شکسته شد اظهار کرد: در سالجاری مصرف روزانه گاز در نیروگاه شهید مفتح همدان به 6 میلیون مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال های قبل هشت برابر رشد مصرف داشته است.
وی توضیح داد: این رشد مصرف نشان دهنده این است که در سال های گذشته میزان گازی که تحویل نیروگاه ها داده می شد با محدودیت هایی روبرو بود و میزان مورد نیاز نیروگاه ها تامین نمی شد اما امسال با ارتقای سطح تولید در کشور و با هدف حفظ منابع زیست محیطی مصرف گاز نیروگاه ها افزایش یافته است و در این زمینه در سطح کشور محدودیت های کمتری برای نیروگاه ها وجود دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت ها نظیر نفت گاز و یا نفت کوره به ویژه در مراکز مصرفی همچون نیروگاه ها که بیشترین مصرف سوخت را در کشور به خود اختصاص می دهند، ضمن حذف سوخت های مایع از گردونه مصرف و سودآوری اقتصادی، موجب ارتقای مولفه های زیست محیطی می شود.
استان همدان یک هزار و 82 روستا دارد.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود 45 درصد این جمعیت در روستاها ساکن هستند.
1181/6993
کد N1409923

وبگردی