آفتاب
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

آغاز اجرای طرح غربالگری ژنتیک در 5 استان/اورژانس اجتماعی کودکان معلول را نگهداری می کند

آغاز اجرای طرح غربالگری ژنتیک در 5 استان/اورژانس اجتماعی کودکان معلول را نگهداری می کند

تهران- ایرنا- «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک در 5 استان در حال اجراست، گفت: بنا داریم برای جلوگیری از تولد بچه های معلول آزمایش ژنتیک اجباری شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ربیعی روز جمعه در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان دارای معلولیت ذهنی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 86 فرزندم تصادف کرد و بعد از تحمل مدتی کما درگذشت.
وی افزود: آن موقع سعی کردم حق السهم فرزندم را در کار خیر صرف کنم و فکر می کردم که اینجا مکان مناسبی برای این کار است و چند سالی است که در این زمینه تعلل کرده ام.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از همان سال جزء خیرین این آسایشگاه خیریه شدم، گفت: از سال 88 با دوستان این مرکز آشنا شدم.
ربیعی تصریح کرد: در آن سال در دانشگاه تدریس می کردم و وزیر نبودم و نمی دانستم که قرار است روزی وزیر شوم.
وی با بیان اینکه بعد از افتتاح این بخش حال خوبی به من دست داده است، اظهار داشت: این کودکان مانند فرزندان ما هستند و می خواهم به خانواده ها توصیه کنم که فرزندان معلول را رها نکنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بارها درخواست کردیم که در صورت بروز چنین مسئله ای با مراکز ما تماس بگیرند و بچه را تحویل اورژانس اجتماعی بدهند.
ربیعی گفت: اگر خانواده ناتوان تشخیص داده شوند بچه به مراکزی مشابه کهریزک انتقال پیدا می کند و نگهداری می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پیشگیری از این معلولیت ها طرح غربالگری ژنتیک آغاز شده است، افزود: این کار در 5 استان به صورت پایلوت شروع شده است که کاری انسانی و اخلاقی است.
وی افزود: سعی می کنیم که برای جلوگیری از تولد بچه های معلول آزمایش ژنتیک اجباری شود.
شبد**1953** 3404
کد N1409820

وبگردی