آفتاب

17 هزار دانشجو در رشته های برق و کامپیوتر دانشگاههای کشور تحصیل می کنند

17 هزار دانشجو در رشته های برق و کامپیوتر دانشگاههای کشور تحصیل می کنند

ساری - ایرنا - معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در حال حاضر 17 هزار دانشجو در رشته های برق و کامپیوتر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرتضی براری روز جمعه در کارگروه علمی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه مازندران در بابلسر افزود : 17 درصد از سهم پذیرش دانشگاههای کشور هم مربوط به این دو رشته است.
وی رونق کسب و کار را مهم ترین مشکل کشور برشمرد و گفت: دولت تمام تلاشش را به کار گرفته است تا با مهیا ساختن زیرساخت ها بویژه در بخش ارتباطات مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده را رفع کند.
براری حمایت از کارآفرینان را از سیاست های ثابت دولت برای ایجاد اشتغال دانست و افزود : فعال کردن دانشگاهها و وارد کردنشان به چرخه اقتصاد و تولید ثروت هم سیاست دیگریست که دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور دنبال می کند.
وی با تاکید بر این که در کشورهای توسعه یافته محیط های دانشگاهی بیشترین نقش را در رونق اقتصادی دارند، گفت: اقتصاد کشور پس از تجربه یک دوره تصمیم گیری های احساسی و کوتاه مدت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در حال تجربه یک تغییر بزرگ است .
معاون حقوقی وزیر ارتباطات اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های برنامه ششم توسعه ، سهم کشور از اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به 90 هزار میلیارد تومان برسد.
وی افزود : در چند سال اخیر با وجود شرایط رکود و فشارهای بین الملی ، دولت تدبیر و امید توانست با استفاده از ظرفیت های پس از برجام سهم ایران را در بازار جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات از 21 هزار میلیارد تومان به 39 هزار میلیارد تومان افزایش دهد.
او ادامه داد : امروز مهم ترین زیرساخت توسعه اقتصادی بخش فناوری اطلاعات است زیرا بخشی از شاخصه های مهم اقتصادی و صنعت را بانکداری الکترونیک در جامعه تشکیل می دهد.
براری با تاکید بر ظرفیت بسیار و انعطاف پذیری مازندران گفت : این استان از توانایی زیادی در رونق اقتصادی و رسیدن به اهداف ترسیم شده در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و در اقتصاد آینده سهم بالایی دارد.
7335/1654 /6054
کد N1409400

وبگردی