آفتاب
گرامیداشت چهارمین روز هفته دولت/

457 طرح بهداشتی درمانی «تفتان» در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

457 طرح بهداشتی درمانی «تفتان» در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- طرح بهداشتی درمانی تفتان (تدارک فوری و تامین نیاز حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان مصوبه سفر وزیر بهداشت به استان) امروز /جمعه/ به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار سیستان و بلوچستان بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان از شهرستان زابل افتتاح شد.

به گزارش ایرنا طرح تفتان 457 طرح و پروژه عمرانی مصوب سفر وزیر بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان با زیربنای 169 هزار مترمربع و جذب اعتبار سه هزار و 930 میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان این استان را شامل می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح همزمان این طرح در فرمانداری ویژه شهرستان زابل اظهار داشت: راه اندازی این طرح از طریق ویدئو کنفرانس نشاندهنده قوت زیرساخت های ارتباطی این استان است.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: سیستان و بلوچستان هم اینک در مسیر توسعه قرار گرفته و تمام مدیران باید بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب و با توجه به توانمندی و تخصص افراد از آنان در امور مختلف استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند افزود: به منظور حفظ ماندگاری مردم در روستاها باید توسعه طرح های روستایی را جدی گرفت که اجرای طرح های بهداشتی و درمانی دولت حرکتی در این راستا است.
وی تصریح کرد: باید به پزشکان مقیم در روستا و خدمات ارائه شده در این منطقه از حیث پرداختی ها و سرمایه گذاری توجه ویژه ای شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مزیت های برجام خاطرنشان کرد: در صورتی که برجام اجرایی نمی شد شاید حتی امکان پرداخت حقوق کارمندان نیز برای دولت فراهم نبود در حالی که اینک با اجرایی شدن برجام بسیاری از طرح های بزرگ در ایران اسلامی اجرا می شود.
هاشمی بیان کرد: دولت یازدهم همچنین توانست تورم موجود در کشور را تک رقمی و سود مشارکت بانک ها را تا افزون بر هشت درصد کاهش دهد.
وی اظهار داشت: گرچه این دولت خدمات بسیاری انجام داده است اما مخالفان با سم پاشی علیه کارهای این دولت همچون برجام سعی در کم رنگ کردن نقش آن دارند.
وی با اشاره به طرح عظیم آبرسانی به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه سیستان بوسیله لوله ادامه داد: بر اساس آمار موجود بالغ بر هزار و 800 نفر در 16 ناحیه این طرح به صورت مستقیم اشتغال دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اساس گزارش های ارائه شده، تمام مهندسان عمران منطقه در این طرح بکار گرفته شده و هم اینک هیچ دستگاه سنگ شکنی در منطقه بدون فعالیت نیست.
هاشمی تصریح کرد: روش صدا و سیما برای معرفی مناطق آزاد صحیح نبوده است که اینک با پیگیری لازم و دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما بر اهمیت این مناطق تاکید شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این آیین اظهار داشت: تا کنون 83 هزار و 353 زن باردار در دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان بصورت رایگان خدمات دریافت کرده اند.
محمودرضا میری ادامه داد: هم اینک 158 متخصص در سیستان و بلوچستان حضور دارند که این امر یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود.
وی افزود: همچنین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 2 میلیون و 763 هزار و 711 نفر از مردم سیستان و بلوچستان ویزیت استاندارد شده اند.
وی تصریح کرد: در طرح تحول سلامت 2 هزار و 258 تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان بهسازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتقال بیماران از طریق زمینی و جاده ای 28 درصد احتمال مرگ و میر را افزایش می دهد از زمان آغاز طرح تحول سلامت 226 بیمار از طریق امداد هوایی به بیمارستانها منتقل شده اند.
میری بیان کرد: پنج بیمارستان نیک شهر، زهک، هیرمند، کنارک و سرباز در دولت یازدهم افتتاح شده است.
وی گفت: همچنین بیمارستان 200 تخت خوابه زاهدان، بیمارستان 200 تخت خوابه سراوان، بیمارستان سوختگی زاهدان، بخش رادیوتراپی بیمارستان زاهدان و بیمارستان چشم پزشکی زاهدان نیز به زودی افتتاح خواهد شد.
فرماندار شهرستان فنوج نیز که از طریق ویدئو کنفرانس در این آیین حضور داشت بیان کرد: 11 طرح و پروژه عمرانی با سفر وزیر بهداشت برای این شهرستان در نظر گرفته شد.
ضیاء الحق هاشمزهی ادامه داد: زیربنای این طرح ها سه هزار و 278 متر مربع و اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها نیز 60 میلیارد ریال است.
وی افزود: از زمان سفر وزیر بهداشت در 6 ماه قبل به این شهرستان، این طرح ها 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
7311 / 6081
کد N1409280

وبگردی