آفتاب

واکنش انتظامی، کشاورز، نصیریان و مشایخی به درگذشت داود رشیدی

واکنش انتظامی، کشاورز، نصیریان و مشایخی به درگذشت داود رشیدی

درگذشت داود رشیدی برای تمامی اهالی هنر ناگوار است، اما برای چهار بازیگر مطرح هم‌نسل او بی‌شک معنای دیگری دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش بود که علی نصیریان در برنامه «خندوانه» از محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، داود رشیدی و جمشید مشایخی یاد کرد و از ایده‌ای گفت که در آن هر پنج بازیگر مطرح تاریخ سینمای ایران حضور داشته باشند. شاید در آن برنامه به ذهن نصیریان خطور نمی‌کرد که خیلی زود یکی از این پنج تن دنیای فانی را ترک می‌کند و رویای به سرانجام رسیدن آن ایده بر باد می‌رود.

پس از درگذشت داود رشیدی، نصیریان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «این اتفاق مرا بسیار ناراحت کرده و نمی‌دانم چه می‌توانم بگویم. پاره‌ای از تن ما جدا شد. این اتفاق بسیار من را ناراحت کرده است و من این ضایعه ناگهانی و ناگوار را به همه هنرمندان و هنردوستان تسلیت عرض می‌کنم.»

در همین زمینه جمشید مشایخی گفت: «همکاری من با داود رشیدی از همان ابتدای ورود به ایران آغاز شد و همکاری‌های فراوانی با هم داشتیم. به هیچ وجه رفتنش را باور نمی‌کنم و الان شوکه شده‌ام و نمی دانم چه بگویم. به خانواده، فرزندان و همه دوستداران و عزیزان هنر و هنرمندان تسلیت می گویم.»

عزت‌الله انتظامی هم در این باره به «مهر» گفت: «من ارادت زیادی به او داشتم. او یکی از بهترین همکاران من بود که همکاری نزدیک با او داشتم، متاسفانه زود ما را ترک کرد. داود رشیدی اطلاعات بسیاری داشت. زبان فرانسه را هم به خوبی بلد بود، شخصیتی داشت که با همه کنار می آمد و درصدد رفع مشکلات دیگران برمی آمد. برای خانواده و دختر او آرزوی صبر دارم. او یکی از عزیزترین همکاران من بود، وقتی خبر فوت او را شنیدم بسیار غمگین شدم، او یکی از افرادی بود که من با او زندگی کردم و دوستی زیادی با او داشتم. ما ناگهان او را از دست دادیم، پیدا کردن چنین دوستی در این زمانه دیگر ممکن نیست امیدوارم غم آخر همه دوستان و هنردوستان این کشور باشد.»

محمدعلی کشاورز از جمله هنرمندانی بود که برای عرض تسلیت به خانۀ داود رشیدی رفت.(اینجا)

58241

کد N1409245

وبگردی