آفتاب

صربستان و مجارستان همکاری برای مبارزه با قاچاق مهاجرین را تقویت می کنند

صربستان و مجارستان همکاری برای مبارزه با قاچاق مهاجرین را تقویت می کنند

بلگراد-ایرنا- وزرای کشور صربستان و مجارستان همکاری مشترک دو کشور را برای مبارزه با قاچاق مهاجرین ازطریق گشت مشترک پلیس درمرزهای صربستان با مقدونیه و بلغارستان تقویت می کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ' نبویشا ستفانوویچ'معاون نخست وزیر و وزیر کشور صربستان و 'شاندور پینتر' همتای وی روز پنجشنبه در منطقه هایدوکوو در قلمرو صربستان در نزدیکی مرز مجارستان همکاری های کنونی دو کشور در مرزهای یکدیگر را خوب دانستند و خواهان گسترش این همکاری ها در مقابله با قاچاق مهاجران شدند.
ستفانوویچ در دیدار با همتای مجارستانی خود درباره اعزام پلیس مجارستان به مرزهای صربستان با مقدونیه و یا بلغارستان به منظور جلوگیری از افزایش تردد غیر قانونی مهاجران گفت وگو و تبادل نظر کرد.
وی در این دیدار همچنین براهمیت گشت مشترک نیروهای پلیس مجارستان و صربستان در مرزهای یکدیگر تاکید و مکانیسم همکاری دو کشور برای امنیت مرزها را بسیار مفید توصیف کرد.
وزیر کشور صربستان به تقویت کنترل مرزهای این کشور با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت که پلیس صربستان از قاچاق مهاجران در ورود و یا خروج از کشور تدابیر امنیتی را افزایش داده است.
'شاندور پینتر' وزیر پلیس مجارستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به همکاری خوب بین پلیس دو کشور گفت که حکومت بوداپست به صربستان برای حفاظت از مرزها در مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران پیشنهاد کمک کرده است.
صربستان و مجارستان در امور پلیس در زمینه های مبارزه با گروه های سازمان یافته جنایی همکاری و همچنین تیم های تحقیقاتی مشترک بین دادستانی و پلیس های دو کشور برای حفاظت ازمرزهای یکدیگر وجود دارد.
بین صربستان و مجارستان همچنین توافق نامه ای برای استرداد مجرمان اتباع دو کشور وجود دارد.
صربستان پس از امضای توافق نامه بین اتحادیه اروپا و ترکیه در ژانویه سال جاری میلادی برای جلوگیری از گسیل مهاجران غیرقانونی و پناهجویان از این منطقه به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا کنترل بر تردد آوارگان جنگی و پناهجویان را در مرزهای کشور افزایش داده است.
مرزبانان صربستان از 22 ژوئیه سال جاری میلادی(2016) که نیروهای مشترک ارتش و پلیس صربستان برای تامین امنیت و جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به داخل قلمرو این کشور درمرزها مستقر شدند و تا کنون موفق به یافتن 3هزار و112 مهاجر شدند که تلاش داشتند غیر قانونی از بلغارستان و مقدونیه وارد قلمرو صربستان شوند.
اکثر مهاجرین که از مرزهای مختلف وارد صربستان می شوند خواهان رفتن به مجارستان برای ادامه مسیر خود در رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا هستند.
شبک**436** 1064
کد N1408512

وبگردی