آفتاب
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد؛

اهدای اعضای بدن سرباز مرگ مغزی/۳ بیمارنجات یافتند

اهدای اعضای بدن سرباز مرگ مغزی/۳ بیمارنجات یافتند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اعضای بدن آخرین سرباز بستری از سانحه تصادف اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان، پس از تایید مرگ مغزی، به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ایرج حریرچی در خصوص حادثه تلخ تصادف اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان گفت: وحید حلاج سرباز لیسانس وظیفه که مدت دو ماه شرایط وخیمی را به سر می برد، دوم شهریور دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: خانواده این سرباز وطن، با ازخودگذشتگی و ترجمه حقیقی واژه ایثار، مُهری نیک بر پایان این حادثه تلخ زدند و با اهدای اعضای بدن "وحید"، شادی زندگی را به چند بیمار نیازمند، اهدا کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه افزود: مادر داغدار وحید حلاج که به اعتراف همه تیم پزشکان بیمارستان شهید رجایی شیراز، صبورانه، دو ماه گذشته را بر بالین فرزندش حضور داشته، با اشک و دلتنگی، فرزندش را وداع گفت و تصمیمی ماندگار گرفت.

حریرچی گفت: با بررسی های پزشکان تیم پیوند اعضا بیمارستان شهید رجایی شیراز، دو کلیه و کبد وحید حلاج برای پیوند، مناسب تشخیص داده شد که به بیماران نیازمند اهدا می شود. کبد این سرباز به یک بیمار مرد ۳۹ ساله و کلیه های او هم به دو بیمار خانم و آقای ۴۸ و ۴۷ ساله اهدا شده است.

کد N1408506

وبگردی