آفتاب

برگزاری جشنواره کشوری شعر طنز لبخند انار در اردکان

برگزاری جشنواره کشوری شعر طنز لبخند انار در اردکان

یزد - ایرنا - نخستین جشنواره کشوری شعر طنز با عنوان لبخند انار پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خاتمی اردکان برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره تعدادی از شاعران طنز پرداز کشوری سروده های خود را قرائت کردند که مورد استقبال حاضران و طنز دوستان قرار گرفت.
رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و نماینده اردکان در مجلس در این آیین ازآیت الله خاتمی به عنوان اسوه دینداری،تواضع و روشنفکری یاد کرد.
محمدرضا تابش گفت: مردم دلبسته نظام و رهبری هستند و نمایندگان باید با اخلاق مداری به دنبال خدمتگزاری به مردم باشند و از قوانین مجالس نباید عده ای خاص بهره مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این آیین با بیان اینکه شعر طنز می تواند بسیاری از آلام انسان را تسکین دهد بر توجه بیشتر به این نوع شعر تاکید کرد.
علی غیاثی ندوشن افزود: استان یزد در بسیاری از هنرها سرآمد است و علما و شاعران این استان جایگاهی برجسته در کشور دارند.
هادی مقیمی فرماندار اردکان دراین جشنواره ازشعر طنز بعنوان شعری پرمخاطب و هنرمندانه یاد کرد واظهار داشت:استان در زمینه شعر از شخصیت های برجسته ای برخوردار و آیت الله بهجت از شاعر بزرگ شهرستان اردکان است.
دراین آیین تعدادی از شاعران طنزپرداز کشور با سروده های طنز خود دوستان داران این گونه ادبی را به وجد آوردند.
مجری این برنامه رضا رفیع شاعر طنزپرداز کشور بود که در این مراسم با جملات طنز، مجلس را گرم و موجب شادی حاضران می شد.
گفت و گوهای طنز گونه امام جمعه اردکان با رضا رفیع نیز موجب انبساط خاطر حاضران شده بود و با کف زدن آنان را مورد تشویق قرار می دادند.
برخی از اشعار ظنز شاعران رنگ و بوی سیاسی داشت که مورد توجه و تشویق حضار قرار می گرفت.
اجرای موسیقی سنتی از بخش های جنبی این جشنواره بود و فضا برای استقبال کنندگان کافی نبود به همین دلیل عده زیادی از شرکت کنندگان به صورت ایستاده به اشعار شاعران گوش می دادند.
مرکز شهرستان اردکان در فاصله حدود 60 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
شبک**6197/ 6014/1647
کد N1408446

وبگردی