آفتاب
بایدن مدعی شد:

ترکیه آمادگی لازم برای تداوم مبارزه علیه داعش را دارد

ترکیه آمادگی لازم برای تداوم مبارزه علیه داعش را دارد

معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در اظهاراتی مدعی شد: به نظر می رسد تغییر دیدگاهی در ترکیه مبنی بر درک اینکه داعش یک تهدید ماهوی در برابر ترکیه به شمار می آید، ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون رئیس جمهور آمریکا که پس از سفر روز گذشته خود به ترکیه اکنون در سوئد به سر می برد در اظهاراتی مدعی شد که ترکیه آماده است تا در حد نیاز به مبارزه با داعش ادامه دهد.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا که امروز و پس از دیدار روز گذشته خود از ترکیه وارد سوئد شده است، در سخنانی به خبرنگاران در این باره اعلام کرد: فکر می کنم ترکیه آمادگی لازم برای تداوم بیرون راندن داعش را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: به نظر می رسد تغییر دیدگاهی درترکیه مبنی بر درک اینکه داعش یک تهدید ماهوی در برابر ترکیه به شمار می آید؛ ایجاد شده و آن ها این درک را در رفتار خود نیز نشان می دهند.

ارتش ترکیه از دیروز رسماً وارد خاک سوریه شده و از مخالفان مسلح دولت سوریه پشتیبانی کرده است. مقام‌ های دولت سوریه این اقدام ترکیه که بدون هماهنگی با دمشق در خاک این کشورصورت گرفت را محکوم کردند.

همچنین روسیه نیز از ترکیه خواست تا بر اساس قوانین بین المللی عملیات در خاک سوریه را با حاکمیت این کشور هماهنگ نماید.

این در حالی‌ است که برخی کارشناسان هدف ترکیه از عملیات «سپر فرات» در «جرابلس» واقع در خاک سوریه را بیش از آنکه با هدف مبارزه با تروریست ها داعش بدانند؛ در راستای حرکت نیروهای کرد سوریه به سمت شرق فرات اعلام کرده اند.

کد N1408260

وبگردی