آفتاب
واکنش دوترته به پیدا شدن سر یک گروگان همپیمان داعش در جنوب فیلیپین

درخواست رییس جمهوری فیلیپین از نظامیان: تروریست های ابوسیاف را نابود کنید

درخواست رییس جمهوری فیلیپین از نظامیان: تروریست های ابوسیاف را نابود کنید

کوالالامپور - ایرنا - قطع سر یک نوجوان 18 ساله فیلیپینی توسط گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش خشم 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری این کشور را برانگیخت و وی بار دیگر از نیروهای امنیتی خواست اعضای این گروه تروریستی را نابود کنند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه به خبرنگاران، گفت: سفارش من به پلیس و نیروهای مسلح در برابر همه دشمنان، نابود کردن آنها است. قاچاقچیان مواد مخدر را از بین ببرند و ابوسیاف را نابود کنید.
براساس برخی گزارش ها، گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال بوده و مناطق جنگلی و کوهستانی 'سولو' را پایگاه خود قرار داده است
'پاتریک آلمودووار' نوجوان 18 ساله را گردن زده است.
براساس گزارش تارنمای 'فیل استار'، وی مدتی پیش ربوده شد و سر یک نفر که گمان می رود متعلق به این نوجوان باشد چهارشنبه شب در شهر 'ایندانان' استان 'سولو' کشف شد.
این گروه تروریستی که با آدم ربایی به ویژه گردشگران خارجی و خدمه کشتی های مالزی و اندونزی اقدام به باج گیری می کند، خواستار یک میلیون پزو (حدود 22 هزار دلار) باج از خانواده این قربانی شده بود.
تروریست های ابوسیاف پیش از این نیز به دلیل پرداخت نشدن باج های درخواستی سر چند گروگان از اروپا، مالزی و کانادا را قطع کردند، اقدامی که باعث خشم بسیاری از کشورهای جهان شد.
این گروه در حال حاضر اتباعی از اندونزی، مالزی و دیگر کشورها را در گروگان خود دارد و در قبال آزادی آنها تقاضای سربها کرده است.
ابوسیاف تاکنون میلیون ها دلار فدیه یا سربها از خانواده گروگان های خود دریافت کرده است و برخی اطلاعات نشان می دهد در حال حاضر ده ها گروگان خارجی را در اختیار دارد.
گروگان ها در دل جنگل های سولو و جزیره جولو نگهداری می شوند و عملیات مختلف ارتش فیلیپین برای سرکوب گروه تروریستی ابوسیاف تاکنون نتوانسته این گروه را غیرفعال کند.
یک دادگاه فیلیپین سال گذشته گروه ابوسیاف را به اتهام آدم ربایی برای باجگیری و گردن زدن گروگان ها، به عنوان یک گروه تروریستی غیرقانونی اعلام کرد.
این گروه وابسته به القاعده که سال 1991 شکل گرفت، با برخی گروه های تروریستی منطقه جنوب شرق آسیا ارتباط دارد و سال 2004 میلادی نیز مسئولیت بمب گذاری یک کشتی را که در جریان آن بیش از 100 نفر کشته شدند، به عهده گرفت.
گروه ابوسیاف که با تروریست های داعش اعلام بیعت کرده است، چندی پیش دو کانادایی را به این دلیل که باج درخواستی خود را به موقع دریافت نکردند، گردن زد.
گروه تروریستی ابوسیاف در دهه 90 میلادی با کمک 'اسامه بن لادن' و توسط 'عبدالرزاق جنجلانی' یک واعظ اهل فیلیپین شکل گرفت.
این گروه برای نخستین بار سال 2000 میلادی 10 گردشگر و 11 کارگر محلی را به گروگان برد.
آساق**1611
کد N1408132

وبگردی