آفتاب

استاندار آذربایجان شرقی: 632 میلیون دلار کالا از این استان صادر شد

استاندار آذربایجان شرقی: 632 میلیون دلار کالا از این استان صادر شد

تبریز-ایرنا -استاندار آذربایجان شرقی میزان صادرات از گمرکات استان را درسال گذشته یک میلیارد و 28 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در پنج ماه گذشته 632 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کردیم که پیش بینی می شود امسال با روند خوبی استمرار یابد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: خیران استان حاضرند به جای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، طرح های عمرانی دیگری را اجرا کنند.
وی اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده بیمارستان 550 تختخوابی که از سوی خانواده خیر، مردانی آذر، در استان در حال ساخت است بیش از 200 میلیارد ریال می باشد و نیاز است دولت تسهیلات ویژه ای به این قشر اعطا کند.
وی افزود: با این همه خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی برای سال جاری بیش از 600 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در استان تعهد کرده اند.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود به رشد تولید گندم در استان و میزان گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره کرد و گفت: در سال 92 میزان ذخیره گندم آذربایجان شرقی تنها به اندازه سه و یا چهار روز بود که پس از سه سال خوسبختانه میزان گندم ذخیره شده به 600 تا 700 روز افزایش یافته و استان آماده صادرات مازاد مصرف این محصول است.
جبارزاده گفت: همچنین با اجرای طرح پهنه بندی توسط جهاد کشاورزی، شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی هستیم .
وی به خواسته مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهوری که همان استمرار احیای دریاچه ارومیه بود اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سال های 93 و 94 اعتبارات این طرح از سوی دولت تخصیص و تامین شده و نزولات آسمانی برخلاف سال های گذشته به سمت این دریاچه روانه شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه سند تدبیر و توسعه استان اشاره کرد و افزود: به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 92 در خصوص اقتصاد مقاومتی، مسئولان استان این فرمایشات را سرلوحه خود قرار دادند و تلاش ها منجر به تهیه سند توسعه استان شد که خوشبختانه در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
جبارزاده گفت: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز از ثمرات این سند بود که در کارگروه ستاد تسهیل تاکنون 687 تقاضای واحدهای صنعتی بررسی و از این تعداد 315 مورد به بانک های عامل معرفی شد.
وی افزود: سهم ستاد تسهیل استان هفت هزار میلیارد ریال از 160 هزار میلیارد ریال کشوری است و ستاد تسهیل استان تلاش دارد تا با معرفی واحدهای صنعتی به بانک ها مشکلات مالی انها را رفع کند.
وی افزود: در کارگروه رفع موانع تولید نیز که تاکنون 48 جلسه برگزار شده است، بیش از 120 مصوبه و رفع مانع از سرراه تولید داشتیم و اینها همه از مسئولیت پذیری مسئولان نشات می گرفت.
وی همچنین خواستار اهتمام ویژه برای پرداخت مطالبات گندمکاران آذربایجان شرقی تا قبل از کشت پاییزه شد.
3077/518/ 6155
کد N1408115

وبگردی