آفتاب
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ترویج فرهنگ وقف از طریق شبکه های مجازی ضروری است

ترویج فرهنگ وقف از طریق شبکه های مجازی ضروری است

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ وقف از طریق شبکه های مجازی را ضروری دانست و گفت: روابط عمومی ادارات اوقاف باید برای استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ا صفهان روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی افزود: استخدام رسانه ها برای ترویج فرهنگ وقف شیوه موثری در برقراری ارتباط با جامعه است.
وی که درمراسم اختتامیه پنجمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه در اصفهان سخن می گفت، با اشاره به ضرورت اتخاذ راهبردی اساسی برای تبلیغ انجام وقف وامور خیریه در جامعه ، تصریح کرد: شیوه ما در اطلاع رسانی به روز و موفق نیست.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: نیاز است شیوه های اطلاع رسانی ما به روز شود، برخی از سامانه ها و شیوه های اطلاع رسانی ما کهنه شده اند و کارکرد و کاربرد خود را از دست داده اند.
وی با تبیین رویکرد روابط عمومی ها گفت: اطلاع رسانی به موقع، همگام و صحیح وظیفه همه مدیران است و باید سند راهبردی و سیاست گذاری در چارچوب کلی برای اطلاع رسانی تهیه شده و به تمامی ادارات ابلاغ شود و استفاده از تجارب، علم افراد و دستگاه های موفق در این راستا راهگشاست.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید به ما اعتماد داشته باشند تا مستند سازی لازم انجام شود، تصریح کرد: در اطلاع رسانی باید از کلی گویی پرهیز و بصورت مصداقی مستند سازی و به مردم اطلاع رسانی شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بااشاره به نام گذاری سال باعنوان 'اقدام و عمل' افزود: باید پیوست رسانه ای در این راستا توسط روابط عمومی های اوقاف و امور خیریه سراسر کشور انجام شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ر نیز در این گردهمایی گفت: برای فرهنگ سازی و گسترش وقف باید بصورت راهبردی در روابط عمومی ها برنامه ریزی علمی و حرفه ای انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها سه وظیفه اصلی تبلیغات، اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطب را برعهده دارند، تصریح کرد: هرکدام از این وظایف به تنهایی کافی و موثر نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین روابط عمومی ها باید برنامه ریزی مناسبی را درراستای اعتماد سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به اهداف سازمان به خصوص ترویج فرهنگ وقف انجام دهند و در این مسیر حرکت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه افزود: یکی از نکات مهمی که به عنوان کلید موفقیت رهبران و مدیران نقش بسزایی دارد توانایی بازآفرینی است که بصورت دائم توسط آن ها انجام می شود و همیشه با علم روز و تقویت مهارت های خود جهت پویایی گام برمی دارند.
حجت الاسلام شرفخانی افزود: هدف نهایی تبلیغات ایجاد تغییر در بینش، دانش و کنش مخاطب است که با انتقال پیام و روش های تبلیغاتی موثر و مناسب در جامعه ایجاد و محقق می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: تبلیغات تنها ترویجی و اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی کافی نیست و باید برای دستیابی به این مهم از علم روز دنیا در حوزه تبلیغات بهره برد وبرای نشانه سازی و برنامه ریزی و فعالیت مناسب گام برداشت.
وی به فعالیت های شش سال گذشته روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: اکنون مرحله فعالیت های ترویجی به پایان رسیده و باید گام های بعدی را در راستای فرهنگ سازی برای توسعه سنت حسنه وقف و معرفی سازمان اوقاف به مردم برداشت.
در پایان این مراسم از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امر خیریه استان اصفهان در سال گذشته به عنوان روابط عمومی برتر کشور انتخاب شده قدردانی شد.
پنجمین دوره آموزشی روابط عمومی اداره های اوقاف و امور خیریه کشور با حضور 40 تن از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های سازمان اوقاف سراسر کشور و با هدف ارتقای سطح علمی، دانش تخصصی و بهره گیری از فرصت های نوین اطلاع رسانی از اول تا سوم در اصفهان برگزار شد.
ت/6994/ 2093/ 6022
کد N1408065

وبگردی