آفتاب

معاون رئیس جمهوری: لایحه بازنگری قانون جامع ایثارگران به مجلس تقدیم می شود

معاون رئیس جمهوری: لایحه بازنگری قانون جامع ایثارگران به مجلس تقدیم می شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:با توجه به پایان دوره آزمایشی چهار ساله اجرای قانون جامع ایثارگران در دی ماه 95، لایحه ای با هدف بازنگری در این قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز به مناسبت هفته دولت افزود: قانون جامع ایثارگران یکسری از مشکلات را برای ایثارگران و خادمان آنها به وجود آورده است که با بهره گیری از دیدگاه های خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، بازنگری هایی در این قانون تدوین شده است.
وی اظهار کرد:بیشتر بازنگری های صورت گرفته در قانون جامع ایثارگران در حوزه فعالیت کمیسیون پزشکی، درمان، تعاون، خدمات رسانی و مسائل فرهنگی ایثارگران است.

** بزرگترین مرکز توانبخشی ایثارگران در کشور
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز در فضایی به مساحت افزون بر 30 هزار متر مربع و زیر بنای 18 هزار و 500 متر مربع در دو بخش توانبخشی و اقامتی و فرهنگی – ورزشی، این مرکز را بزرگترین مرکز توانبخشی ایثارگران کشور خواند که با هزینه 290 میلیارد ریالی ساخته شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی از سال 86 در کشور گفت: بنا بوده است که نیمی از هزینه های ساخت این مراکز را بنیاد شهید و نیمی دیگر را استانداری ها تقبل کنند که می توان گفت، استانداری فارس تنها استانی است که به تعهد خود در این زمینه عمل کرده است.
شهیدی گفت: اعتبار زیادی نیز برای تجهیز این مرکز هزینه شده است که می توان گفت بهترین امکانات بروز و کامل ترین آنها در میان استان های کشور در این مرکز مستقر شده است.
وی ادامه داد: خدمات رسانی این مرکز سه روز در هفته به ایثارگران و سه روز در هفته به عموم مردم خواهد بود و در این زمینه تفاهم نامه ای قرار است با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:این امکان فراهم است که خانواده شهدا و ایثارگران به مدت 10 روز اعضای خانواده خود را که به دلیل درصد بالای جانبازی و یا کهولت و بیماری، امکان مسافرت ندارند در این مرکز اسکان دهند و در پایان مسافرت، والدین یا سرپرستان خود را تحویل بگیرند.

** پرداخت معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدا
شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدا در ارتباط با سال 91 در9 استان کشور پرداخت شده است و در سایر استان ها نیز تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: به طور مشخص، نیمی از معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدای استان فارس در 10 روز آینده پرداخت می شود و باقیمانده آن تا پایان امسال به حساب آنها واریز می شود.

** استاندار فارس: در حد توان از ایثارگران و جانبازان حمایت می کنیم
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: ایثارگران و به ویژه جانبازان محدودیت هایی دارند که نمی توانند از همه مجموعه های ورزشی استفاده کنند و مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به گونه ای طراحی شده است که جانبازان بتوانند از همه امکانات ورزشی استفاده کنند.
سید محمد علی افشانی افزود: مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز بیشتر جنبه درمانی دارد و بخشی از مشکلاتی که فعلا جانبازان و خانواده شهدا درگیر آن هستند را رفع می کند.
وی اظهار کرد: سال گذشته از این مجموعه بازدید کردم؛ بخشی از ساختمان ناقص بود و هیچ تجهیزاتی وجود نداشت؛ اکنون در این فاصله کوتاه این مجتمع کامل شده و تجهیزاتی در سطح بالا و کادر پزشکی در آن مستقر شده اند.
استاندار فارس گفت: در آینده نیز مطمئنا در حد توان از ایثارگران و جانبازان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری به آنان ارائه کنیم.
مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز 114 تخت خوابه با ظرفیت درمان و اقامت سالانه 40 هزار نفر، شامل مجموعه های فیزیوتراپی، آب درمانی و ارتز پروتز می شود که در بخش های فیزیوتراپی و آب درمانی ظرفیت خدمات رسانی به سالانه 280 هزار نفر را داراست و سالن های چند منظوره درمانی، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری و 52 سوئیت اقامتی با ظرفیت اقامت 114 نفر در شبانه روز از دیگر امکانات بخش توانبخشی و اقامتی این مجموعه است.
2027 /1876
کد N1407934

وبگردی