آفتاب

وزیر بهداشت: 21 آمبولانس هوایی در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد

وزیر بهداشت: 21 آمبولانس هوایی در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد

بیرجند - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 21 آمبولانس هوایی در کشور تجهیز و راه اندازی شده است گفت: این تعداد در آینده ای نزدیک به 45 پایگاه هوایی افزایش می یابد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح پروژه توسعه و بهسازی اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند در جمع خبرنگاران با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر در راه اندازی و استقرار آمبولانس هوایی در کشور افزود: با راه اندازی این پایگاه ها افراد زیادی از مرگ، معلولیت و گرفتاری در سرما و گرما نجات یافتند.
وی با بیان اینکه حرکت خوبی در دولت یازدهم برای راه اندازی آمبولانس های هوایی آغاز شده که باید ادامه یابد، گفت: در آینده وزارت بهداشت از شرکتی که ناوگان آمبولانس هوایی و منطبق با استاندارد های روز را عرضه کند، خرید خدمت می کند تا بتواند با سرعت بیشتری مصدمان را به بیمارستان منتقل کند.
وی به ثمر رسیدن پنج بیمارستان طی فعالیت دولت یازدهم در خراسان جنوبی را از دستاوردهای دولت ذکر کرد و یادآور شد: این استان با وجود دارا بودن استعدادهای نیروی انسانی و طبیعی، کمتر به آن توجه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تلاش می کنیم قبل از پایان دولت یازدهم بیمارستان رازی بیرجند، بیمارستان فردوس و مرکز درمانی سرطانی ها در خراسان جنوبی به بهره برسانیم.
قاضی زاده هاشمی، از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصوب هشت هزار میلیارد تومان در قالب اوراق مالی برای پرداخت بدهی بیمه سلامت قدردانی کرد.
وی با اشاره به توسعه و بهسازی اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند طی سه ماه گفت: دولت در تلاش است که همه اورژانس ها را در سراسر کشور نوسازی و بهسازی کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر چهارشنبه در دومین روز از هفته دولت برای افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.
دکتر قاضی زاده هاشمی، پس از ورود به بیرجند عازم قاین در شمال خراسان جنوبی شد و از بیمارستان شهدای قاین و پروژه در حال ساخت اورژانس این مرکز درمانی بازدید کرد.
همچنین با حضور وی سلامتکده طب سنتی حکمت شرق و اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند افتتاح شد.
وی در دومین روز از سفرش از طرح های در حال احداث شهرستان های خوسف، بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) طبس، بیمارستان سرایان و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های بشرویه و فردوس بازدید می کند.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
این چهارمین سفر قاضی زاده هاشمی به خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید است.
6054
کد N1407397

وبگردی