آفتاب

تفویض مسئولیت بیشتر به فرماندهان انتظامی دراستان ها برای اربعین حسینی

تفویض مسئولیت بیشتر به فرماندهان انتظامی دراستان ها برای اربعین حسینی

اهواز- ایرنا - جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت بهتر اربعین حسینی، امسال اختیارات و مسئولیت بیشتری به فرماندهان انتظامی استان ها تفویض شده است.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی که با حضور فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی در پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز برگزار شد افزود: فرماندهان انتظامی می توانند با تفویض اختیاری که مرکز به آنان اعطا خواهد کرد همه موضوع های مرتبط با اربعین حسینی را مدیریت کنند تا امکان خدمات رسانی بهتر به زائران در سه مرز چذابه، مهران و شلمچه آسان تر و روان تر شود.
وی تامین امنیت زائران را مهمترین اولویت نیروی انتظامی برشمرد و اظهار کرد: به طور قطع باید آمادگی و هماهنگی بیشتری در مرزها صورت گیرد چون پیش بینی ما این است که تعداد زائران اربعین امسال بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از این به بعد به لحاظ مسئولیت سنگین نیروی انتظامی و مرزبانی، هر روز آخرین وضعیت در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه را رصد می کنیم اظهار کرد: تا 2 ماه آینده باید همه امکانات لازم برای خدمت رسانی به زائران به طور 100درصد آماده شود.
وی گفت: همه ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری باید در سه مرز رسمی کشور آماده سازی شود و نباید هیچ بخشی برای خدمت رسانی به زائران معطل بماند.
سردار فتحی زاده اربعین حسینی را آبروی جهان تشیع توصیف کرد و گفت: هماهنگی، همدلی و همفکری نیروها باید در بالاترین سطح صورت گیرد و هیچ مساله ای از چشمان تیزبین شما نباید دور و پنهان بماند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در سه سال اخیر و تجربه های به دست آمده ابراز امیدواری کرد در اربعین امسال با آمادگی بسیار بالاتری به استقبال اربعین حسینی برویم.
فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این نشست گفت: با هماهنگی که در دو سال اخیر در دستگاه های اجرایی استان شکل گرفته امسال نیز با آمادگی بسیار بالاتری به استقبال اربعین حسینی خواهیم رفت.
سردار محمدرضا اسحاقی با گرامی داشت یاد و خاطره جاسم مجیدی پور فرماندار فقید دشت آزادگان به عنوان خادم زائران اربعین حسینی که چندی پیش به علت عارضه قلبی به لقاالله پیوست افزود: در اربعین سال گذشته مشکل پیچیده ای در فرایند تردد زائران پیش نیامد و مرزهای شلمچه و چذابه در بهترین وضعیت و شرایط امنیتی قرار داشتند.
وی برپایی موکب های پذیرایی توسط هیات های مذهبی و مردمی را نمونه ای از همدلی و عشق و خلوص به امام حسین(ع) توصیف کرد و افزود: با وجود برخی مشکلات ولی در سایه این همدلی و خلوص، سال گذشته ماموریت اربعین حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه به بهترین نحو انجام شد.
فرمانده انتظامی خوزستان بهسازی و تعریض قطعه 60کیلومتری سوسنگرد - چذابه و فقدان شبکه آبرسانی در چذابه را دو مشکل مهم در این منطقه مرزی بیان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در حال به سرانجام رساندن این دو طرح زیربنایی هستند.
نادرعمید زاده فرماندار دشت آزادگان نیز در این نشست خواستار تجهیز برخی امکانات در مرز چذابه از اعتبارات ملی شد و افزود: با وجود اینکه ظرفیت ها و توانمندی ها استان برای پشتیبانی از زائران اربعین حسینی بالاست ولی به علت انبوه بی شمار زائران نیاز است که امکانات بیشتری از سایر استان ها به منطقه گسیل شود.
وی با بیان اینکه از هم اکنون مقدمات کار در مرز و مسیر منتهی به پایانه مرزی چذابه در حال فراهم شدن است افزود: پارسال در مسیر60کیلومتری سوسنگرد - چذابه 170موکب مردمی برپا شد که امسال پیش بینی می شود تعداد موکب ها بیشتر شود.
به گزارش ایرنا سردار فتحی زاده به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد ناجا با بالگرد از منطقه مرزی چذابه بازدید کردند.
سال گذشته حدود 1.5میلیون زائر اربعین حسینی از طریق دو مرز چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
6065 *شبس*1488 *1613
کد N1407339

وبگردی