آفتاب

مشاور وزیر صنعت: صدور مجوزها به استان ها تفویض شده است

مشاور وزیر صنعت: صدور مجوزها به استان ها تفویض شده است

کرمان - ایرنا - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به غیر از پروانه واحدهای تحقیق و توسعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیار صدور تمام مجوزها را به استان ها تفویض کرده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر توفیق عصر چهارشنبه در نشست خبری که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد افزود: از آنجا که 90 درصد واحدهای صنعتی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند، تلاش دولت این است که در مرحله اول این گونه واحدها را راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه واحدهای کوچک و متوسط برای راه اندازی با 2 مشکل بازار و نقدینگی مواجه هستند گفت: برای رفع این مشکلات ستادهایی به ریاست استاندار در استان ها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در استان کرمان به مشکلات 400 واحد صنعتی رسیدگی شده است، اظهار داشت: برای حل مشکلات این واحدها 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات تصویب شده است و این روند ادامه دارد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هدف دولت این است که در کشور اشتغال ایجاد شود و زمانی که واحدهای صنعتی و تولیدی ما فعال شوند، اشتغال جریان پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به لزوم کار زیربنایی در اقتصاد کشور گفت: خراب کردن، کار آسانی است اما ساختن، سختی های زیادی را به همراه دارد.
توفیق تصریح کرد: اقتصاد کشور در سال های گذشته دستخوش یکسری تغییر و تحول ها شد و در نتیجه بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری را از دست داده و دچار یکسری گرفتاری شدیم که حاصل آن گرفتاری ها این بود 2 اتفاق مهم در اقتصاد کشور رخ داد.
وی گفت: ما تورم لجام گسیخته ای داشتیم که حاصل آن تورم این شد به جای آنکه پول ها به سمت سرمایه گذاری برای تولید برود، به سمت خرید املاک رفت.
وی افزود: چون نرخ تورم زیاد بود همه سعی داشتند ملک خریداری کنند که بعد از مدتی مبلغی به دست آورند و خوشبختانه امروز آن تورم کنترل شده و در حال مهار شدن است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتفاق دیگر، بحث رکود بود که حرکت اقتصادی کشور را کند کرد و وقتی حرکت کند باشد، چرخ های اقتصاد هم خوب نمی چرخند و امروز این مشکلات اقتصادی پیش می آید.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت این است که بعد از آرامشی که در نرخ تورم ایجاد کرده، به سمت رونق اقتصادی و خروج از رکود حرکت کند.
توفیق گفت: در بحث صادرات هم با موانع جدی روبرو بودیم که یکی از آنها مشکلات بانکی بود و بعد از برجام این مشکلات یک به یک در حال رفع شدن است و اینگونه نیست که یک روزه همه مشکلات حل شوند.
وی تصریح کرد: مدت زمانی طول می کشد روابطی که طی سالیان گذشته از هم گسسته شده، درست شود و طرف ها در حال ارزیابی هم هستند.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیات های زیادی از کشورهای مختلف به ایران آمده اند و در حال بررسی جوانب مختلف هستند.
وی خاطرنشان کرد: باید محیط برای رشد و شکوفایی صنایع فراهم شود و دولت به دنبال فراهم کردن این شرایط در داخل و خارج است.
توفیق گفت: امروز برای واحدهایی که 60 درصد پیشرفت داشتند و بنا به هر دلیلی نتوانستند فعالیت کنند، تسهیلات سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است که در کارگروه های رفع موانع تولید بررسی و به مشکلات آنها رسیدگی می شود.
7429/3028**1565 *شبس*1488 ** 1574
کد N1407178

وبگردی