آفتاب

روسیه از لشکرکشی ترکیه به سوریه ابراز نگرانی کرد

روسیه از لشکرکشی ترکیه به سوریه ابراز نگرانی کرد

مسکو - ایرنا - روسیه از اعزام نیروهای ترکیه به خاک سوریه با توجیه مبارزه با داعش و گروه های تروریستی ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار خویشتنداری آنکارا شد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه پس از انتشار خبر ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه با جنگ افزارهای نیمه سنگین و تجهیزات زرهی از جمله تانک به منطقه جرابلس، اعلام کرد: اکنون امکان بروز تشنج بیشتر اوضاع در منطقه با توجه به احتمال قربانی شدن غیرنظامیان وجود دارد و مسکو از حوادث در مرز سوریه و ترکیه به شدت نگران است.
در این بیانیه آمده است: در شرایط کنونی امکان تشدید اختلاف های بین کردها و اعراب نگران کننده تر شده است.
وزارت خارجه روسیه افزوده است: مسکو اطمینان دارد که بحران سوریه فقط بر اساس قوانین بین المللی و از طریق گفت وگوهای سوری با شرکت گروه های مختلف این کشور از جمله کردها مطابق بیانیه ژنو، قطعنامه 2254 و دیگر مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل قابل دسترسی است.
نیروهای ترکیه ای اکنون در منطقه جرابلس سوریه در استان حلب مستقر شده اند که بسیاری از مناطق آن از پنج سال پیش تاکنون در اختیار گروه های مسلح و تروریستی مورد حمایت گروه کشورهای غربی و عربی ضد سوری است.
ترکیه از جمله اعضای گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری به شمار می رود که به پیشگامی آمریکا برای براندازی حکومت سوریه اقدام کردند و این روند منجر به شکل گیری گروه های مسلح ضد سوری و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره شد.
صدها هزار قربانی بویژه غیرنظامیان، میلیون ها آواره، ویرانی سوریه و عراق، اشغال بسیاری از مناطق این دو کشور از سوی گروه های تروریستی و کشتار روزانه مردم از پیامدهای تداوم سیاست های گروه کشورهای غربی-عربی است.
اروپام 391 ** 1516
کد N1407105

وبگردی