آفتاب
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان:

اسناد کشف 210 کانتینر کالای قاچاق در هرمزگان موجود است

اسناد کشف 210 کانتینر کالای قاچاق در هرمزگان موجود است

بندرعباس- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به برخی اظهارات در خصوص ابهام در کشف بزرگترین محموله قاچاق در استان، گفت: اسناد کشف 210 کانتینر قاچاق در هرمزگان موجود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهارداشت: نیروی انتظامی ماموریت های خود را با مطالعه و انجام برنامه ریزی انجام می دهد و در صورت وجود کوچکترین ابهام، مبادرت به رسانه ای کردن یک موضوع نمی کند.
وی افزود: در خصوص این محموله نیز اسناد 210 کانتیر قاچاق که توسط چند شرکت کاغذی صورت گرفته، موجود است و در این رابطه 26 نفر از عوامل قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند که چهار نفر از آنان در زندان هستند.
سرهنگ خرم روی تصریح کرد: مابقی متهمان نیز با قرارهای سنگین حداقل دو میلیارد و 500 میلیون ریالی تا انجام تحقیقات تکمیلی در حال حاضر آزاد هستند.
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان تاکید کرد: کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست بلکه با بررسی ابعاد مختلف و زوایای اقدامات این باند، اعترافات و بررسی سامانه های مرتبط این موضوع مشخص و محرز است که این میزان کالای قاچاق در قالب اقدامات این باند از استان خارج شده است.
سرهنگ خرم روی گفت: در این پرونده 210 کانتینر کالای قاچاق کشف و شناسایی و شش کانتینر ضبط شده و مشخص و محرز شده که کالاهای این تعداد کانتینر در طول حدود یک سال اخیر از استان وارد کشور شده است.
وی اضافه کرد: مستندات مربوطه را به مرجع قضایی ارایه داده ایم اما برای انتقال آنها به دیگر مراجع با محدودیت های قانونی روبرو هستیم و مسئولانی که اقدام به اظهارنظرها و تکذیب های شتاب زده کرده اند باید با تدبیر بیشتری با این پرونده برخورد می کردند.
سرهنگ خرم روی تاکید کرد: ممکن است برخی دستگاه ها و شخصیت ها در اظهارنظر دچار ملاحظه کاری شده باشند اما نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی خود، دچار ملاحظات نخواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان در عین حال تصریح کرد: آنچه ناجا اعلام کرده تنها شناسایی و کشف 210 کانتینر کالای قاچاق بوده اما تعداد کانتینرهای ضبط شده، شش دستگاه بوده است.
وی با اشاره به کشف افزون بر سه هزار و 400 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: در این راستا دو هزار و 387 فقره پرونده تشکیل و یک هزار و 667 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شده اند.
روزهای پایانی تیرماه امسال فرمانده انتظامی استان هرمزگان در نشستی خبری، کشف بزرگترین محموله قاچاق کالا در استان را اعلام کرد.
سردار عزیزالله ملکی بیان داشت: محموله کشف شده شامل 210 کانتینر قاچاق به ارزش 190 میلیارد تومان است.
وی افزود: این بزرگترین باند قاچاق کالاست که پس از انقلاب در کشورشناسایی و متلاشی شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: این باند قاچاق در قالب شرکت های کاغذی که وجود خارجی نداشتند با جعل اسناد و پلمپ های تقلبی جعلی اقدام به واردات کالا از مبادی رسمی کشور می کردند .
سردار ملکی افزود: پس از کشف محموله های این باند، افراد اصلی از شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تهران برای همفکری برای حل این مشکل به بندرعباس آمدند که پلیس از فرودگاه بندرعباس تا محل اختفا آنها را تحت نظر داشت و پس از حضور همگی در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی دستگیر شدند.
6048/7198/1772
کد N1406914

وبگردی