آفتاب

رییس اتاق بازرگانی همدان: رفع تحریم ها 30 درصد هزینه های سرمایه گذاری را کاهش داد

رییس اتاق بازرگانی همدان: رفع تحریم ها 30 درصد هزینه های سرمایه گذاری را کاهش داد

همدان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی همدان گفت: برداشتن تحریم ها 30 درصد از هزینه های سرمایه گذاری در تولید را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا علی اصغر زبردست روز چهارشنبه در حاشیه حضور سفیر کشور غنا به منظور بازدید از توانمندی های اقتصادی استان همدان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لغو تحریم ها اثر مثبت در تولیدات گذاشته است چرا که مواد اولیه را می توانند وارد کنند و جابجایی پولی را به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون گروه های سرمایه گذاری خارجی در کشور به بررسی شرایط پرداخته اند و اگر وضعیت را برای آنان سبز کنیم به طور قطع همکاری می کنند در غیر اینصورت استقبال نمی کنند.
وی تصریح کرد: البته در حال حاضر چندین رقم قابل توجه سرمایه گذاری بویژه در نفت و گاز منعقد شده است و باید این روند مثبت در جذب سرمایه داران خارجی تداوم یابد.
زبردست بیان کرد: در جذب سرمایه گذار خارجی باید امنیت، ثبات سیاسی و تضمین سرمایه برقرار باشد و باید زمینه برای تشویق سرمایه گذار فراهم شود.
رییس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در سطح شهرهای مختلف کشور گفت: کشور ایران 20 سال در تحریم بوده و اگر تصور شود که ظرف 6 ماه مشکلات برطرف شود، میسر نیست و باید برنامه ریزی اصولی صورت بگیرد.
زبردست در ادامه با مثبت ارزیابی کردن حضور سفیر و نماینده مجلس کشور غنا به همراه هیات همراه در راستای همکاری در توسعه زیربنایی ین کشور گفت: استان همدان برای صدور خدمات در بخش های مختلف بویژه راه سازی و ساخت و سازی در کشور غنا ، همکاری لازم را خواهد داشت.
الحاجی ایم بیلاه باوا ( Bawah gilbert ayembilah ) سفیر غنا به همراه خانم گیفتی کلنام ( Gifty klenam ) نماینده مجلس این کشور و هیات اقتصادی امروز قرار است از بخش های مختلف اقتصادی استان همدان در زمینه خدمات فنی، مهندس و صنعتی بازدید کنند.
این هیات سیاسی، اقتصادی کشور غنا از دو روز قبل و به منظور همکاری در زمینه صدور خدمات به این کشور آفریقایی به همدان سفر کرده است.
7520/6993
کد N1406662

وبگردی